🔥Zgarnij 7% rabatu na wszystko z kodem: MEZCZYZNA7 🔥
10 produktów
Wybierz auto
Szerokość [mm]: 38.3
Ciężar [kg]: 0.344
Rozwiń więcej danych
125,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 11.03
125,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
69,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 11.03
69,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 49,7/17,0
Szerokość [mm]: 45.8
Rozwiń więcej danych
60,43
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 11.03
60,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Kształt łba sruby / nakrętki: Torx
Kierunek obrotów: Zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rozwiń więcej danych
116,94
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 11.03
116,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Szerokość [mm]: 45.7
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
59,59
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 11.03
59,59
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Masa [g]: 454
Szerokość 1 [mm]: 45.8
Rozwiń więcej danych
68,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 11.03
68,16
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Szerokość [mm]: 45.7
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
58,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 11.03
58,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: Gat4955a
94,40
zł/szt.
Kraków: śr. 12.03
U ciebie: śr. 12.03
94,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.444
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Rozwiń więcej danych
87,50
zł/szt.
Kraków: śr. 12.03
U ciebie: śr. 12.03
87,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość żeber: 6
Dla numeru producenta: F-552901.xx
94,39
zł/szt.
Kraków: śr. 12.03
U ciebie: śr. 12.03
94,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu MERCEDES-BENZ GLE cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie MERCEDES-BENZ GLE pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu MERCEDES-BENZ GLE uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie MERCEDES-BENZ GLE ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie MERCEDES-BENZ GLE. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu MERCEDES-BENZ GLE, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.