12 produktów
Wybierz auto
0350588048
94,08
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
94,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
KAMRC101
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 49,3/17,0
Szerokość [mm]: 41.1
Rozwiń więcej danych
74,45
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
74,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATOAP7124
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: Gat4955a
92,67
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
92,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATOAP7115
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: Gat4955a
187,89
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
187,89
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404GA75906
Masa [g]: 390
Szerokość 1 [mm]: 41.05
Rozwiń więcej danych
135,23
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
135,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0404GA75003
Masa [g]: 393
Szerokość 1 [mm]: 40
Rozwiń więcej danych
86,37
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
86,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0350588125
119,83
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
119,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03359XU358039251
Ograniczenia producenta: Bosch, valeo
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
161,42
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
161,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03359XU358038761
Ograniczenia producenta: Valeo
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
126,67
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
126,67
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445535017810
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 49,3/17,0
Szerokość [mm]: 41.1
Rozwiń więcej danych
80,93
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
80,93
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445535016610
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 49,3/17,0
Szerokość [mm]: 40
Rozwiń więcej danych
80,72
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
80,72
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
040132314
Grubość [mm]: 37
Ciężar [kg]: 0.374
Rozwiń więcej danych
122,60
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
122,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu MINI COUPÉ/ROADSTER cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie MINI COUPÉ/ROADSTER pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu MINI COUPÉ/ROADSTER uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie MINI COUPÉ/ROADSTER ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie MINI COUPÉ/ROADSTER. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu MINI COUPÉ/ROADSTER, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.