10 produktów
Wybierz auto
03359XU358038971
Ograniczenia producenta: Bosch, hitachi, valeo
Wymiar gwintu: M16x1,5
Rozwiń więcej danych
157,12
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
157,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ASPAFP0076V
Wymiar gwintu: M16
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
98,06
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
98,06
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATOAP7166
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: Gat4955a
209,50
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
209,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 55,9/17,0
Szerokość [mm]: 35
Rozwiń więcej danych
140,63
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
140,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510541148
Ciężar [kg]: 0.68
Wymagana ilość: 1
Rozwiń więcej danych
101,13
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
101,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0350588096
211,04
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
211,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445535022210
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 55,9/17,0
Szerokość [mm]: 35
Rozwiń więcej danych
82,87
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
82,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0510541026
45,55
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
45,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0564AFP0076
Wymiar gwintu: M16x1,5
Średnica wewnętrzna [mm]: 17
Rozwiń więcej danych
61,56
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
61,56
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TOP114569
Wysokość [mm]: 35
Średnica zewnętrzna [mm]: 61
Rozwiń więcej danych
99,94
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
99,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu PORSCHE CAYENNE cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie PORSCHE CAYENNE pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu PORSCHE CAYENNE uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie PORSCHE CAYENNE ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie PORSCHE CAYENNE. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu PORSCHE CAYENNE, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.