10 produktów
Wybierz auto
ASH13002208
Wysokość [mm]: 50
Gwint wewnętrzny [mm]: 14 x 1,5
Rozwiń więcej danych
170,88
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
170,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0369VKM06106
Szerokość [mm]: 50.3
Ilość żeber: 7
Rozwiń więcej danych
210,11
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
210,11
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03359XU358038551
Ograniczenia producenta: Denso
Wymiar gwintu: M14x1,5
Rozwiń więcej danych
127,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
127,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445535019810
Ilość żeber: 7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Rozwiń więcej danych
203,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
203,80
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0445535020910
Ilość żeber: 7
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: Wymagane narzędzie specjalne do montażu
Rozwiń więcej danych
217,73
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
217,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
92,78
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
92,78
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
67,52
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
67,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 52,5/17,0
Szerokość [mm]: 52
Rozwiń więcej danych
237,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
237,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
GATOAP7017
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: Gat4955a
270,49
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
270,49
zł/szt.
Darmowa dostawa
GATOAP7078
Nr artykułu zalecanego narzędzia specjalnego: Gat4955a
240,69
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
240,69
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu TOYOTA CAMRY VI cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie TOYOTA CAMRY VI pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu TOYOTA CAMRY VI uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie TOYOTA CAMRY VI ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie TOYOTA CAMRY VI. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu TOYOTA CAMRY VI, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.