14 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0445535018410
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: GATOAP7185
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0369VKM06100
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0350588037
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: CONAP9077
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MAX300177
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: CONAP9083
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERRZN5424
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: BLUADBP610037
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0445535021910
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03359XU358038231
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03359XU358039071
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: KAMRC079
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: KAMRC134
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu TOYOTA COROLLA IX cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie TOYOTA COROLLA IX pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu TOYOTA COROLLA IX uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie TOYOTA COROLLA IX ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie TOYOTA COROLLA IX. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu TOYOTA COROLLA IX, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.