16 produktów
Wybierz auto
Nr art: CONAP9097
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ASH13002217
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: KAMRC113
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: KAMRC114
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: RUV57801
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0445535030310
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0445535028810
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0445535028910
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: INA535033910
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: INA535033810
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: SNRGA76905
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: GATOAP7253
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FEB101768
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0445535020810
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0445535028210
Dostawa na wtorek, 2 lipca
W trakcie jazdy obroty silnika samochodu TOYOTA YARIS III cyklicznie rosną i obniżają się w trakcie przyspieszania, hamowania oraz zmiany biegów. Przy sztywnym połączeniu alternatora z wałem korbowym swobodna praca prądnicy byłaby niemożliwa. Sprzęgło alternatora w samochodzie TOYOTA YARIS III pozwala wykorzystać pęd nabrany przy wysokich obrotach, dzięki czemu ich spadek nie hamuje pracy alternatora. W efekcie prądnica nie jest narażona na znaczne obciążenia powodowane zmianą obrotów silnika i wibracje generowane w trakcie pracy wału napędowego.
Sprzęgło alternatora do samochodu TOYOTA YARIS III uczestniczy w przenoszeniu napędu z wału korbowego silnika na alternator. Dzięki temu alternator, czyli prądnica prądu zmiennego, może swobodnie pracować pomimo obrotów silnika zmieniających się w trakcie jazdy. Ponadto konstrukcja sprzęgła ogranicza przenoszenie drgań na alternator, dzięki czemu zmniejsza ryzyko jego uszkodzenia. Jeżeli dojdzie do awarii sprzęgła alternatora, pozostałe elementy układu są znacznie bardziej obciążone. Praca prądnicy jest wówczas nieprawidłowa i może prowadzić do zniszczenia kolejnych podzespołów.
Jeżeli sprzęgło alternatora w samochodzie TOYOTA YARIS III ulegnie awarii, to w układzie napędu pasowego zaczynają powstawać naprężenia, które obciążają dodatkowo m.in. pasek klinowy, napinacz oraz łożysko. Zmiany prędkości wału korbowego są wówczas nieustannie przenoszone na wymienione podzespoły, co przyspiesza ich zużycie. W skrajnym przypadku może dojść podczas jazdy nawet do zerwania paska, co wiąże się z całkowitą utratą ładowania akumulatora i prowadzi do unieruchomienia pojazdu.
Objawy uszkodzenia sprzęgła alternatora to przede wszystkim nietypowe dźwięki towarzyszące pracy napędu pasowego w samochodzie TOYOTA YARIS III. Samo sprzęgło wydaje wówczas hałas przypominający jednostajny szum. Jeżeli dojdzie przy tym do awarii innych podzespołów, to może pojawić się również pisk pochodzący z paska klinowego, a także stukot wywoływany pracą napinacza.
Podstawowy test sprzęgła alternatora można wykonać bez demontażu prądnicy. Wystarczy uruchomić jednostkę napędową, zwiększyć nieco obroty na biegu jałowym, a następnie wyłączyć silnik. Jeżeli z okolicy alternatora słychać wówczas niepokojące odgłosy, mogło dojść do uszkodzenia sprzęgiełka. Aby potwierdzić przypuszczenia, należy wymontować alternator z samochodu TOYOTA YARIS III, odkręcić sprzęgło od alternatora oraz sprawdzić, czy jego zewnętrzna część może obracać się niezależnie od pierścienia wewnętrznego. W przypadku braku możliwości obrotu konieczna jest wymiana elementu na nowy.