Powiadom mnie o dostępności

Szczotki alternatora do AUDI TT II (8J)

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

9,61 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
24,45 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
26,14 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
30,09 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12
25,16 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do AUDI

Szczotki alternatora w samochodzie AUDI TT II (8J) – funkcja

Alternator w samochodach z napędem spalinowym odpowiada za stałe doładowywanie akumulatora oraz zasilanie osprzętu pojazdu w czasie pracy silnika. Jego integralnym elementem są szczotki, które są narażone na zużycie eksploatacyjne. Szczotki alternatora w samochodzie AUDI TT II (8J) odpowiadają za wytworzenie połączenia elektrycznego pomiędzy regulatorem napięcia a wirnikiem alternatora. Pozwala to na utrzymanie na stałym poziomie napięcia wytwarzanego przez alternator.

AUDI TT II (8J) – dlaczego szczotki alternatora ulegają zużyciu?

Z czasem AUDI TT II (8J) może wymagać wymiany szczotek alternatora na nowe. Przypadłość ta wynika z faktu, że szczotki są elementem pracującym w ciągłym kontakcie z powierzchnią pierścieni ślizgowych, przez co narażone są na ścieranie. Szczotki alternatora zazwyczaj wykonane są z wytrzymałych stopów metali lub sprasowanego grafitu w celu zapewnienia ich jak najwyższej trwałości. W praktyce trwałość ta zależy jednak bezpośrednio od trybu eksploatacji pojazdu, warunków jezdnych, a nawet klimatu.

Objawy zużycia szczotek alternatora w samochodzie AUDI TT II (8J)

Pierwszym symptomem, potencjalnie mogącym wskazywać na zużycie szczotek alternatora w samochodzie __VEHCILE__ jest zapalona kontrolka układu ładowania. Początkowo kontrolka ta może wyświetlać się na moment i gasnąć, co świadczy o chwilowych przerwach w dostarczaniu energii. Postępujące zużycie szczotek w końcu doprowadzi jednak do całkowitego unieruchomienia pojazdu, gdyż alternator nie będzie w stanie przekazywać energii.