Powiadom mnie o dostępności

Cewki zapłonowe do AUDI TT II (8J)

53 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ilość biegunów: 4, Ilość otworów wlotowych/wylotowych: 1, Cewka zapłonowa: Rodzaj połączeni...
106,18 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 4, Ilość otworów wlotowych/wylotowych: 1, Cewka zapłonowa: Rodzaj połączeni...
115,11 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Technika połączeń: SAE-Kontaktfeder, Sawtooth+Spark Sprin, Długość załącz...
102,00 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
114,81 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Technika połączeń: SAE, Wymagana ilość: 4, Ilość biegunów: 4, Ilość po�...
99,40 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Technika połączeń: Spark Spring, Długość załączonej wtyczki [cm]: 16.7, I...
106,43 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
146,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Technika połączeń: Spark Spring, Długość załączonej wtyczki [cm]: 16.7, I...
117,55 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Napięcie [V]: 12, Ciężar [kg]: 0.22, Tryb pracy: elektryczny, Ilość biegunów: 4
84,33 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
97,81 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.23, Ilość połączeń: 4
98,38 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 4, Ilość połączeń: 1, Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia SAE
80,73 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Technika połączeń: COIL ON PLUG, Cewka zapłonowa: łącznie ze złączem do świecy
106,34 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Technika połączeń: SAE, Ilość biegunów: 4, Ilość otworów wlotowych/wylotowych: 1
80,43 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Cewka zapłonowa: zawiera złącze cewki
64,52 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.176
93,08 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Jakość: EQUIVALENT, Wymagana ilość: 1, Ilość biegunów: 4
185,45 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ilość biegunów: 4
112,39 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Jakość: EQUIVALENT, Ilość biegunów: 4
113,55 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Jakość: EQUIVALENT, Ilość biegunów: 4, Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia SAE
104,31 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do AUDI

Cewka zapłonowa do samochodu AUDI TT II (8J) – prawidłowe działanie układu zapłonowego

Zadaniem cewki zapłonowej jest przetwarzanie prądu o niskim napięciu, w prąd o wysokim napięciu. Po skumulowaniu wystarczającej dawki energii cewka wysyła impuls elektryczny do świec zapłonowych, co powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej a w efekcie umożliwia pracę silnika benzynowego.

Jak działa cewka zapłonowa?

Cewka zapłonowa jest zbudowana z dwóch uzwojeń elektrycznych – pierwotnego oraz wtórnego. Uzwojenia są nawinięte na żelazny rdzeń cewki. Prąd z akumulatora jest dostarczany do uzwojenia pierwotnego, wówczas we wnętrzu cewki jest wytwarzane pole elektromagnetyczne. Obwód zostaje zamknięty, co powoduje zjawisko indukcji. Pole elektromagnetyczne zostaje załamane, wytwarzając przy tym prąd o wysokim napięciu, który jest przekazywany do uzwojenia wtórnego. Uzwojenie wtórne zwielokrotnia napięcie, które dalej trafia do świecy i umożliwia jej wytworzenie iskry.

AUDI TT II (8J) – objawy zużytej cewki zapłonowej

Cewka zapłonowa do samochodu AUDI TT II (8J) jest narażona na uszkodzenie przez kontakt z wilgocią, a także wskutek błędów popełnionych podczas montażu. Zużyte świece oraz przewody rozruchowe mocno obciążają cewkę zapłonową, przez co może dojść do jej przedwczesnego zużycia. Uszkodzona cewka zapłonowa w samochodzie AUDI TT II (8J) objawia się m.in.:

  • nierówną pracą silnika,
  • szarpnięciami podczas dodawania gazu,
  • podwyższonym spalaniem,
  • problemami z uruchomieniem silnika.