40 produktów
Wybierz auto
Nr art: 034548206
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0396GN1057112B1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0342ZSE143
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03540221504800
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 03540221504470
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: DENE100071
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR880200A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX130176
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MAX130177
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0396GN1047512B1
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: BRE20360
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEA10530
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MEA10528E
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ERR880338A
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: VEMV20700028
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: NTYECZBM000
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JPG1491600200
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: SKV03SKV206
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: SKV03SKV142
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MEA10530E
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Zadaniem cewki zapłonowej jest przetwarzanie prądu o niskim napięciu, w prąd o wysokim napięciu. Po skumulowaniu wystarczającej dawki energii cewka wysyła impuls elektryczny do świec zapłonowych, co powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej a w efekcie umożliwia pracę silnika benzynowego.
Cewka zapłonowa jest zbudowana z dwóch uzwojeń elektrycznych – pierwotnego oraz wtórnego. Uzwojenia są nawinięte na żelazny rdzeń cewki. Prąd z akumulatora jest dostarczany do uzwojenia pierwotnego, wówczas we wnętrzu cewki jest wytwarzane pole elektromagnetyczne. Obwód zostaje zamknięty, co powoduje zjawisko indukcji. Pole elektromagnetyczne zostaje załamane, wytwarzając przy tym prąd o wysokim napięciu, który jest przekazywany do uzwojenia wtórnego. Uzwojenie wtórne zwielokrotnia napięcie, które dalej trafia do świecy i umożliwia jej wytworzenie iskry.
Cewka zapłonowa do samochodu BMW Z4 E89 jest narażona na uszkodzenie przez kontakt z wilgocią, a także wskutek błędów popełnionych podczas montażu. Zużyte świece oraz przewody rozruchowe mocno obciążają cewkę zapłonową, przez co może dojść do jej przedwczesnego zużycia. Uszkodzona cewka zapłonowa w samochodzie BMW Z4 E89 objawia się m.in.: