5 produktów
Wybierz auto
SKV03SKV310
91,04
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.03
91,04
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BRE20710
Napięcie [v]: 12
107,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.03
107,45
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
88,02
zł/szt.
Kraków: pt. 14.03
U ciebie: pt. 14.03
88,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03355DA358057271
Specyfikacje asortymentowa: Przykręcany
Ilość biegunów: 3
Rozwiń więcej danych
156,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.03
156,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
HEL5DA358168191
Napięcie [v]: 14
Długość [mm]: 175
Rozwiń więcej danych
159,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 13.03
159,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem cewki zapłonowej jest przetwarzanie prądu o niskim napięciu, w prąd o wysokim napięciu. Po skumulowaniu wystarczającej dawki energii cewka wysyła impuls elektryczny do świec zapłonowych, co powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej a w efekcie umożliwia pracę silnika benzynowego.
Cewka zapłonowa jest zbudowana z dwóch uzwojeń elektrycznych – pierwotnego oraz wtórnego. Uzwojenia są nawinięte na żelazny rdzeń cewki. Prąd z akumulatora jest dostarczany do uzwojenia pierwotnego, wówczas we wnętrzu cewki jest wytwarzane pole elektromagnetyczne. Obwód zostaje zamknięty, co powoduje zjawisko indukcji. Pole elektromagnetyczne zostaje załamane, wytwarzając przy tym prąd o wysokim napięciu, który jest przekazywany do uzwojenia wtórnego. Uzwojenie wtórne zwielokrotnia napięcie, które dalej trafia do świecy i umożliwia jej wytworzenie iskry.
Cewka zapłonowa do samochodu HONDA HR-V II jest narażona na uszkodzenie przez kontakt z wilgocią, a także wskutek błędów popełnionych podczas montażu. Zużyte świece oraz przewody rozruchowe mocno obciążają cewkę zapłonową, przez co może dojść do jej przedwczesnego zużycia. Uszkodzona cewka zapłonowa w samochodzie HONDA HR-V II objawia się m.in.: