18 produktów
Wybierz auto
Nr art: BOS098622A401
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: 0400060717040012
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0396GN1014212B1
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: NGK48368
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: NTYECZBM009
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: ERR880297A
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MEY3148850010
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: TOP501401
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0507JM5070
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0493ADA101409
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: SKV03SKV078
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 036720372
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: MEA10409
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: HEL5DA358057151
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: CHABAEA382
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MOICC22
Dostawa na środę, 3 lipca
Zadaniem cewki zapłonowej jest przetwarzanie prądu o niskim napięciu, w prąd o wysokim napięciu. Po skumulowaniu wystarczającej dawki energii cewka wysyła impuls elektryczny do świec zapłonowych, co powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej a w efekcie umożliwia pracę silnika benzynowego.
Cewka zapłonowa jest zbudowana z dwóch uzwojeń elektrycznych – pierwotnego oraz wtórnego. Uzwojenia są nawinięte na żelazny rdzeń cewki. Prąd z akumulatora jest dostarczany do uzwojenia pierwotnego, wówczas we wnętrzu cewki jest wytwarzane pole elektromagnetyczne. Obwód zostaje zamknięty, co powoduje zjawisko indukcji. Pole elektromagnetyczne zostaje załamane, wytwarzając przy tym prąd o wysokim napięciu, który jest przekazywany do uzwojenia wtórnego. Uzwojenie wtórne zwielokrotnia napięcie, które dalej trafia do świecy i umożliwia jej wytworzenie iskry.
Cewka zapłonowa do samochodu MINI ONE/COOPER I jest narażona na uszkodzenie przez kontakt z wilgocią, a także wskutek błędów popełnionych podczas montażu. Zużyte świece oraz przewody rozruchowe mocno obciążają cewkę zapłonową, przez co może dojść do jej przedwczesnego zużycia. Uszkodzona cewka zapłonowa w samochodzie MINI ONE/COOPER I objawia się m.in.: