8 produktów
Wybierz auto
Producenci
64,86
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
64,86
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciężar [kg]: 0.7
Ilość połączeń: 2
56,73
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
56,73
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ilość biegunów: 2
Napięcie robocze [v]: 12
Rozwiń więcej danych
67,77
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
67,77
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wymagana ilość: 1
Cewka zapłonowa: Rodzaj połączenia m4
174,32
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
174,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z rozdzielaczem zapłonu
Ilość biegunów: 2
Rozwiń więcej danych
160,90
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
160,90
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z rozdzielaczem zapłonu
Ilość biegunów: 2
Rozwiń więcej danych
206,50
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
206,50
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Napięcie [v]: 12
Ciężar [kg]: 0.76
Rozwiń więcej danych
68,08
zł/szt.
Kraków: czw. 13.11
U ciebie: czw. 13.11
68,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z rozdzielaczem zapłonu
Ilość biegunów: 2
Rozwiń więcej danych
109,19
zł/szt.
Kraków: pt. 14.11
U ciebie: pt. 14.11
109,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem cewki zapłonowej jest przetwarzanie prądu o niskim napięciu, w prąd o wysokim napięciu. Po skumulowaniu wystarczającej dawki energii cewka wysyła impuls elektryczny do świec zapłonowych, co powoduje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej a w efekcie umożliwia pracę silnika benzynowego.
Cewka zapłonowa jest zbudowana z dwóch uzwojeń elektrycznych – pierwotnego oraz wtórnego. Uzwojenia są nawinięte na żelazny rdzeń cewki. Prąd z akumulatora jest dostarczany do uzwojenia pierwotnego, wówczas we wnętrzu cewki jest wytwarzane pole elektromagnetyczne. Obwód zostaje zamknięty, co powoduje zjawisko indukcji. Pole elektromagnetyczne zostaje załamane, wytwarzając przy tym prąd o wysokim napięciu, który jest przekazywany do uzwojenia wtórnego. Uzwojenie wtórne zwielokrotnia napięcie, które dalej trafia do świecy i umożliwia jej wytworzenie iskry.
Cewka zapłonowa do samochodu VW GOLF I jest narażona na uszkodzenie przez kontakt z wilgocią, a także wskutek błędów popełnionych podczas montażu. Zużyte świece oraz przewody rozruchowe mocno obciążają cewkę zapłonową, przez co może dojść do jej przedwczesnego zużycia. Uszkodzona cewka zapłonowa w samochodzie VW GOLF I objawia się m.in.: