Powiadom mnie o dostępności

Komutatory, pokrywy, tuleje alternatora do VW GOLF I

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Kształt łba sruby / nakrętki: Zewnętrzny szesciokątny

15,59

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

15,59

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Wysokość [mm]: 32.4

Średnica wewnętrzna [mm]: 15.1

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

13,93

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

13,93

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Wysokość [mm]: 22.1

Średnica wewnętrzna [mm]: 17

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

17,70

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

17,70

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 42

Gwint zewn. [mm]: M8

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

18,90

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

18,90

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd

Długość [mm]: 42

Ciężar [kg]: 0.041

Rozwiń więcej danych

Pokaż specyfikacje

18,89

zł/szt.

Kraków: wt. 21.01

U ciebie: wt. 21.01

18,89

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW GOLF I

Komutator alternatora w samochodzie VW GOLF I – do czego służy?

Samochód VW GOLF I jest wyposażony w standardowy alternator, w którym wirnik, zasilany jest prądem stałym z regulatora napięcia. Dostarczenie prądu wzbudzenia do wirnika jest tu realizowane poprzez komutator i nieruchome szczotki. Elementy te muszą mieć stały kontakt ze sobą.

Objawy awarii komutatora alternatora w samochodzie VW GOLF I

Komutator alternatora w samochodzie VW GOLF I ma budowę pierścieniową, przez co bywa nazywany pierścieniami ślizgowymi. Jego uszkodzenie jest jedną z częstszych przyczyn niesprawności alternatora. Objawem usterki jest najczęściej niedoładowanie akumulatora – kiedy komutator nie jest w pełni sprawny, ładuje akumulator zbyt niską wartością napięcia. Podobny objaw mogą jednak dać także awarie innych elementów alternatora, dlatego też każdorazowo warto wykonać fachową diagnostykę.

VW GOLF I – wymiana komutatora alternatora

Jeżeli przeprowadzona diagnostyka wykaże zużycie komutatora alternatora, specjaliści zalecają wymianę tej części na nową. Istnieje co prawda możliwość przeprowadzenia regeneracji komutatora, jednak ze względu na niewysoką cenę części nie jest to praktykowane. Po wymianie komutatora alternator może ponownie sprawnie doładowywać akumulator – nie ma konieczności wymiany tego elementu i ponoszenia wyższych kosztów.