5 produktów
Wybierz auto
03540986357232
240,88
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
240,88
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JANVLU17
Długość [cm]: 53
Wymiary radiatora: Kevlar
Rozwiń więcej danych
128,26
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
128,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
03540986356753
102,65
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
102,65
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BOS0986356190
Strona zabudowy: Cewka do rozdzielacza zapłonu
25,05
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
25,05
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0507VL17
Długość [cm]: 53
Wymiary radiatora: Wire wound
Rozwiń więcej danych
154,51
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
154,51
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Przewód zapłonowy w autach VOLVO S80 I, nazywany również przewodem wysokiego napięcia, odpowiada za dostarczenie do świecy zapłonowej prądu o wysokim napięciu (z zakresu 25–30 tys. woltów). Jest on przekazywany z tzw. cewki zapłonowej, czyli elementu, którego zadaniem jest zgromadzenie dostatecznej ilości energii elektrycznej, aby możliwy był przeskok iskry i zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Jest to kluczowy komponent zapewniający możliwość sprawnego uruchomienia silnika.
Przewód zapłonowy w autach VOLVO S80 I zbudowany jest z 3 podstawowych elementów. Są to nasadka na świecę (potocznie nazywana „fajką”), przewód elektryczny oraz nasadka na rozdzielacz zapłonu lub cewkę. Bardzo duże znaczenie w konstrukcji przewodu zapłonowego w samochodzie VOLVO S80 I mają także rdzeń oraz izolacja. Zadaniem izolacji jest utrzymanie prądu wewnątrz przewodu, a także zabezpieczenie obecnych niedaleko elementów przed bardzo wysokim napięciem, które mogłoby spowodować ich uszkodzenie.
Przewody zapłonowe, podobnie jak wiele innych komponentów, wymaga regularnej wymiany. Wysokiej jakości fabryczne przewody są w stanie zapewnić poprawną pracę układu zazwyczaj przez 40–60 tys. kilometrów, choć niekiedy zdarza się, że taka wymiana konieczna będzie nieco wcześniej. Warto zadbać, by wymiana przewodów zapłonowych w aucie VOLVO S80 I wraz ze świecami odbywała się co dwa lub trzy lata.