7 produktów
Wybierz auto
BOS0986020900
Ilość zębów: 10
Moc znamionowa [kw]: 1.1
Rozwiń więcej danych
425,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
425,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 246,00 zł
310,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 18.07
310,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL8EA012527501
Napięcie [v]: 12
Ilość zębów: 10
Rozwiń więcej danych
357,32
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
357,32
zł/szt.
Darmowa dostawa
0400063721289010
318,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
318,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
266,65
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
266,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
455,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
455,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
268,25
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
268,25
zł/szt.
Darmowa dostawa
Rozrusznik to element odpowiedzialny za uruchomienie silnika samochodu FORD KA II. Energia elektryczna doprowadzana z akumulatora do rozrusznika jest w nim zamieniana na pracę mechaniczną, która pozwala na obrót koła zamachowego w silniku. Dzięki temu wał korbowy jest wprawiany w ruch i osiąga prędkość umożliwiającą rozpoczęcie pracy silnika. Rozrusznik jest w stanie uruchomić silnik dzięki odpowiedniemu przełożeniu zębatek silnika i rozrusznika. Mała zębatka na wirniku rozrusznika obraca się bardzo szybko, napędzając dużą zębatkę silnika. Dzięki temu stosunkowo niewielki moment obrotowy może doprowadzić do uruchomienia jednostki.
Zepsuty rozrusznik w samochodzie FORD KA II powoduje problemy z uruchomieniem silnika, czasem rozruch jednostki jest wręcz niemożliwy. Powodem awarii może być przegrzanie, przez które rozrusznik nie kręci z wystarczającą siłą. Rozrusznik samochodu FORD KA II jest przystosowany do pracy krótkookresowej. Gdy problemy z odpaleniem silnika wynikają z innego powodu niż rozrusznik, to wielokrotne próby uruchomienia silnika mogą doprowadzić do przegrzania rozrusznika. Elementy rozrusznika są także narażone na uszkodzenia. Problemy z rozrusznikiem w samochodzie FORD KA II mogą wynikać m.in. z niesprawnego elektromagnesu. Wówczas przekręceniu kluczyka mogą towarzyszyć metaliczne odgłosy. Zniszczeniu ulec może też element sprzęgający – wyłamane lub uszkodzone zęby elementu sprzęgającego uniemożliwiają rozruch. Może pojawić się wówczas charakterystyczne szarpanie.