🔥 Odbierz 40 PLN na pierwsze zamówienie z PayPo!

Powiadom mnie o dostępności

Bendiksy rozrusznika (sprzęgła) do FIAT 500 C

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Bendiks rozrusznika MEAT & DORIA 47101
Bendiks rozrusznika MEAT & DORIA 47101
Ilość zębów: 9, średnica [mm]: 45.3, średnica 2 [mm]: 11, Długość całkowita [mm]: 46, śre...
56,72 zł
56,72 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Bendiks rozrusznika MEAT & DORIA 47135
Bendiks rozrusznika MEAT & DORIA 47135
Ilość zębów: 9, średnica [mm]: 48.9, średnica 2 [mm]: 12, Długość całkowita [mm]: 45.5, ś...
65,78 zł
65,78 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do FIAT

Bendiks rozrusznika w samochodzie FIAT 500 C

Bendiks rozrusznika to element, który łączy jednostkę napędową z rozrusznikiem. Jest to mechanizm sprzęgający wyposażony w gwint o dużym skoku. Jego praca opiera się na tym, że wraz z poruszaniem się wzdłuż osi wirnika obraca się tak, aby doszło do zazębienia z kołem zamachowym silnika. Bendiks rozrusznika w samochodzie FIAT 500 C jest dodatkowo wyposażony w sprzęgło jednokierunkowe, które jest pewnego rodzaju zabezpieczeniem.

FIAT 500 C – do czego służy bendiks rozrusznika?

To element, który w uproszczeniu służy do napędzania silnika. Co istotne, działa on jednostronnie: oznacza to, że rozrusznik może napędzać jednostkę napędową, jednak mechanizm ten nie działa w przeciwnym kierunku. Usterka tego elementu objawia się problemami z rozruchem, zwłaszcza w przypadku zimnego silnika.

Jak rozpoznać usterkę bendiksa w samochodzie FIAT 500 C?

Usterkę bendiksa w aucie FIAT 500 C można poznać w łatwy sposób po charakterystycznym, głuchym dźwięku. To efekt niepoprawnej pracy elementu, który po uszkodzeniu nie przesuwa mechanizmu sprzęgającego do koła zębatego. W efekcie rozrusznik kręci się, lecz powstający moment obrotowy nie jest przenoszony na wał korbowy.