Problem ze sprzęganiem rozrusznika z silnikiem może oznaczać uszkodzony bendix rozrusznika. Jego zużycie prowadzi w końcu do tego, że nie da się uruchomić jednostki napędowej. W takich okolicznościach najszybszym sposobem na usunięcie usterki jest wymiana rozrusznika na nowy.
Jednak, jeżeli jest na to czas, można też zdemontować rozrusznik i poddać go dokładnej diagnozie. Uszkodzony bendiks w rozruszniku nie sprzęga silnika z rozrusznikiem lub zbyt wolno rozłącza połączenie po jego uruchomieniu. W konsekwencji może dojść do defektu zębnika i wielu innych poważnych uszkodzeń.
Aby wymienić bendiks konieczne jest jego wymontowanie i rozebranie. To zadanie dość czasochłonne, jednak sam bendiks do rozrusznika to koszt o wiele mniejszy niż zakup nowego urządzenia. Decydując się na naprawę rozrusznika we własnym zakresie, warto sprawdzić też stan jego pozostałych komponentów. Po demontażu może okazać się, że warto też wymienić inne podzespoły, takie jak np. zużywające się szczotki.
To niewielki koszt, a może okazać się, że wkrótce i tak będzie konieczna ich wymiana. Ile dokładnie kosztuje bendiks rozrusznika? Cena waha się w zależności od marki i modelu rozrusznika. Wynika to z różnic konstrukcyjnych. Dobry bendiks może kosztować od kilkunastu do kilkudziesięciu złotych, a w niektórych modelach znacznie więcej. Wybierając najlepszy, warto kupować produkty firm: Magneti Marelli, Valeo, As-Pl czy Bosch.
1193 produktów
Wybierz auto