5 produktów
Wybierz auto
Nr art: ERR233074
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR233075
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERR233082
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FASFT83555
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FASFT83556
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Rozrusznik samochodu CITROËN JUMPER Jumper I posiada wirnik, do którego musi być dostarczana energia elektryczna. Jej transport jest realizowany za sprawą standardowego rozwiązania, a mianowicie poprzez komutator i dolegające do niego szczotki. Komutator jest miedzianym pierścieniem połączonym z uzwojeniami wirnika, a szczotki są wykonane ze specjalnego stopu miedzi z różnymi domieszkami (redukującymi tarcie pomiędzy szczotkami i komutatorem).
Szczotki rozrusznika, zastosowane w samochodzie CITROËN JUMPER Jumper I są trwałe, jednak po wielu tysiącach kilometrów, za sprawą tarcia o komutator, może dojść do ich zużycia. Nie dolegają wówczas do komutatora, przez co do rozrusznika nie dochodzi napięcie. Objawem zużycia szczotek alternatora, który może zostać zauważony przez kierowcę, jest pojedyncze stuknięcie po nieudanej próbie uruchomienia silnika. Kiedy szczotki nie są jeszcze całkowicie zużyte, lecz ich stan jest już zły, rozrusznik może kręcić zbyt wolno, nie mogąc rozpędzić się do właściwej prędkości, umożliwiającej uruchomienie silnika lub rozpędzając się z pewnym opóźnieniem.
Zużyte szczotki rozrusznika należy wymienić na nowe. W przypadku samochodu CITROËN JUMPER Jumper I wymaga to częściowego rozebrania rozrusznika, odkręcenia blaszek, które mocują przewody doprowadzające prąd do rozrusznika, zdemontowania starych szczotek i zastąpienia ich nowymi. Następnie należy ponownie przykręcić blaszki z przewodami. Operację najlepiej wykonywać po uprzednim wyjęciu akumulatora z układu elektrycznego pojazdu.