4 produkty
Wybierz auto
NTYHZPCT014A
Średnica [mm]: 60
Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy(1-tłoczkowy)
Rozwiń więcej danych
98,97
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
98,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTCT011A
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Dla grubosci tarczy hamulcowej [mm]: 12
Rozwiń więcej danych
112,13
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
112,13
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZPCT015A
Średnica [mm]: 60
Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy(1-tłoczkowy)
Rozwiń więcej danych
98,97
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
98,97
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA969
Ograniczenia producenta: Trw
Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 12
99,41
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
99,41
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie CITROËN C5, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu CITROËN C5 jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie CITROËN C5 dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.