5 produktów
Wybierz auto
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Numer seryjny: Hzt-ft-008a
86,87
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
86,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Trw
117,12
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
117,12
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Strona zabudowy: Oś przednia, z lewej, os przednia, z prawej
System hamulcowy: Trw
Rozwiń więcej danych
131,63
zł/szt.
Kraków: śr. 16.07
U ciebie: śr. 16.07
131,63
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Trw
Parzyste numery artykułów: Bda1121
148,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
148,26
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Trw
Parzyste numery artykułów: Bda955
115,84
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 15.07
115,84
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie CITROËN JUMPY Jumpy II, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu CITROËN JUMPY Jumpy II jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie CITROËN JUMPY Jumpy II dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.