4 produkty
Wybierz auto
0429BDA1021
Ograniczenia producenta: Trw
Parzyste numery artykułów: Bda1022
189,08
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
189,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BDA1022
Ograniczenia producenta: Trw
Parzyste numery artykułów: Bda1021
182,42
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
182,42
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRWBDA1268
119,17
zł/szt.
Kraków: wt. 24.06
U ciebie: wt. 24.06
119,17
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYHZTAR015A
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Numer seryjny: Hzt-ar-015a
104,74
zł/szt.
Kraków: śr. 25.06
U ciebie: śr. 25.06
104,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie FIAT 500L, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.
W większości egzemplarzy samochodu FIAT 500L jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.
Jeżeli w samochodzie FIAT 500L dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.