🔥Zgarnij 7% rabatu na wszystko z kodem: MEZCZYZNA7 🔥

30
GODZ
:
07
MIN
:
46
SEK
close-white-preheader1fcaa42b
close-white0bb25abb
Powiadom mnie o dostępności
waiting4cb911ab

Jarzma zacisku hamulcowego do VOLVO XC60 I

1 produkt

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Dzień Mężczyzn

Mocowanie zacisku hamulcowego TRW BDA1274

TRWBDA1274

Ograniczenia producenta: Trw

161,17

zł/szt.

map-marker-mini21468e5b

Kraków: wt. 11.03

truck-delivery-outline-darkgrey126432d0

U ciebie: wt. 11.03

161,17

zł/szt.

Darmowa dostawa od 250 zł

Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto
arrow-gray-pagination-bottom05c1a647
arrow-gray-pagination-bottom05c1a647

Części zamienne do VOLVO XC60 I

Jarzmo zacisku w samochodzie VOLVO XC60 I

W standardowych układach hamulców tarczowych, stosowanych m.in. w samochodzie VOLVO XC60 I, jarzmo zacisku hamulcowego odpowiada za umożliwienie precyzyjnego zamocowania zacisków i klocków hamulcowych. Sprawne jarzmo jest niezbędne do zapewnienia równomiernego docisku klocków hamulcowych do tarczy w momencie wciśnięcia pedału hamulca przez kierowcę samochodu.

VOLVO XC60 I – objawy zużycia jarzma zacisku hamulcowego

W większości egzemplarzy samochodu VOLVO XC60 I jarzmo zacisku jest podzespołem trwałym, jednak trudne warunki eksploatacji (silne nagrzewanie elementów układu, kontakt z wodą i zabrudzeniami) mogą spowodować korozję, prowadzącą do degradacji materiału, z którego wykonane jest jarzmo. Z czasem może dojść do blokowania się tulejek jarzma, które wpływa na niewłaściwy docisk, czyli obniżenie skuteczności hamowania.

Kiedy wymienić jarzmo zacisku w samochodzie VOLVO XC60 I?

Jeżeli w samochodzie VOLVO XC60 I dochodzi do opisanych wyżej problemów lub oględziny, wykonane po zdemontowaniu koła i elementów współpracujących układu hamulcowego, wskazują na silne zużycie jarzma, warto wymienić ten element na nowy. Zużycie jarzma zacisku hamulcowego w jednym z kół jest sygnałem świadczącym o konieczności weryfikacji stanu jarzm w pozostałych kołach. Jarzma warto wymieniać parami na kołach tej samej osi. Wymiana tylko jednego elementu może skutkować niewłaściwym rozdziałem siły hamowania pomiędzy koła tej samej osi, co ma wydatny wpływ na bezpieczeństwo jazdy.