4 produkty
Wybierz auto
QUY185225K
Średnica [mm]: 60
Wysokość [mm]: 53
Rozwiń więcej danych
35,55
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
35,55
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Średnica [mm]: 60
Ilość na oś: 2
Rozwiń więcej danych
52,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
52,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
QUY185002K
Średnica [mm]: 41
Wysokość [mm]: 51
Rozwiń więcej danych
27,43
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
27,43
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ograniczenia producenta: Trw
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Ze sprężyną
28,79
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: pt. 31.01
28,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zaciski hamulcowe w samochodzie FIAT TALENTO muszą być w pełni sprawne, aby zapewnić skuteczność hamowania, a tym samym bezpieczeństwo jazdy. Uszkodzony zacisk należy bezzwłocznie wymienić na sprawny. Alternatywą dla fabrycznie nowego podzespołu jest naprawa starego zacisku, której można dokonać za pomocą zestawu naprawczego zacisku hamulcowego. Takie rozwiązanie jest dostępne w przypadku samochodu FIAT TALENTO.
Zacisk hamulcowy posiada gumowe uszczelnienia, których zadaniem jest zabezpieczenie konstrukcji przed pyłem hamulcowym, brudem i wyciekami płynu hamulcowego. Kiedy uszczelnienia zużyją się, może dojść do zablokowania zacisku, przez co nie będzie on w stanie pracować poprawnie. Uszkodzeniu i degradacji ulegają przeważnie także tłoczki zacisku, których wrogiem jest korozja. Znajdujący się w układzie płyn hydrauliczny nie jest wówczas w stanie wypchnąć tłoczków zacisku, pomimo pracy pod wysokim ciśnieniem. W ten sposób klocek nie zostaje dociśnięty do tarczy, a proces hamowania się nie odbywa.
Podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, naprawa zacisku hamulcowego w samochodzie FIAT TALENTO polega na wymontowaniu elementu z pojazdu, jego dokładnym wyczyszczeniu (kluczowe jest pozbycie się rdzy) oraz skorzystaniu z zestawu naprawczego zacisku, aby wymienić stare, zniszczone uszczelki i osłony na nowe. W razie potrzeby należy wymienić także prowadnicę zacisku i tłoczki, które również mogą znajdować się w zestawie. Przed montażem tych elementów najlepiej pomalować zacisk farbą chroniącą przed rdzą. Naprawa używanego zacisku hamulcowego znacznie obniża koszt operacji względem zakupu i montażu nowego podzespołu.