5 produktów
Wybierz auto
FES1275H1F
Strona zabudowy: Oś przednia
Ciężar [kg]: 0.017
Rozwiń więcej danych
19,23
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
19,23
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1276H100F
Ciężar [kg]: 0.34
33,49
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
33,49
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
05502275CERIIF
Strona zabudowy: Oś przednia
Ciężar [kg]: 0.025
Rozwiń więcej danych
35,74
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
35,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES2275SORFKIT
Strona zabudowy: Oś przednia
Ciężar [kg]: 0.014
Rozwiń więcej danych
20,32
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
20,32
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FES1275SONF
Strona zabudowy: Oś przednia
Ciężar [kg]: 0.027
Rozwiń więcej danych
31,09
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
31,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zaciski hamulcowe w samochodzie KIA SEDONA muszą być w pełni sprawne, aby zapewnić skuteczność hamowania, a tym samym bezpieczeństwo jazdy. Uszkodzony zacisk należy bezzwłocznie wymienić na sprawny. Alternatywą dla fabrycznie nowego podzespołu jest naprawa starego zacisku, której można dokonać za pomocą zestawu naprawczego zacisku hamulcowego. Takie rozwiązanie jest dostępne w przypadku samochodu KIA SEDONA.
Zacisk hamulcowy posiada gumowe uszczelnienia, których zadaniem jest zabezpieczenie konstrukcji przed pyłem hamulcowym, brudem i wyciekami płynu hamulcowego. Kiedy uszczelnienia zużyją się, może dojść do zablokowania zacisku, przez co nie będzie on w stanie pracować poprawnie. Uszkodzeniu i degradacji ulegają przeważnie także tłoczki zacisku, których wrogiem jest korozja. Znajdujący się w układzie płyn hydrauliczny nie jest wówczas w stanie wypchnąć tłoczków zacisku, pomimo pracy pod wysokim ciśnieniem. W ten sposób klocek nie zostaje dociśnięty do tarczy, a proces hamowania się nie odbywa.
Podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, naprawa zacisku hamulcowego w samochodzie KIA SEDONA polega na wymontowaniu elementu z pojazdu, jego dokładnym wyczyszczeniu (kluczowe jest pozbycie się rdzy) oraz skorzystaniu z zestawu naprawczego zacisku, aby wymienić stare, zniszczone uszczelki i osłony na nowe. W razie potrzeby należy wymienić także prowadnicę zacisku i tłoczki, które również mogą znajdować się w zestawie. Przed montażem tych elementów najlepiej pomalować zacisk farbą chroniącą przed rdzą. Naprawa używanego zacisku hamulcowego znacznie obniża koszt operacji względem zakupu i montażu nowego podzespołu.