21 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0501P545301
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0396LX0327
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0494D4733
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AUSD02519K
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0494D02519
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0494D02532
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERT150220K
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: TRWST1730
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0429SJ1303
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: ERT150220C
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: ERT150233C
Dostawa na czwartek, 4 lipca
Nr art: 0501254090
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FRK238085
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FRK254130
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FRK238850
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FRK254846
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FRK738099
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0494D42267
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: 0494D42268C
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AUSD42268K
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Zaciski hamulcowe w samochodzie MINI COUNTRYMAN I muszą być w pełni sprawne, aby zapewnić skuteczność hamowania, a tym samym bezpieczeństwo jazdy. Uszkodzony zacisk należy bezzwłocznie wymienić na sprawny. Alternatywą dla fabrycznie nowego podzespołu jest naprawa starego zacisku, której można dokonać za pomocą zestawu naprawczego zacisku hamulcowego. Takie rozwiązanie jest dostępne w przypadku samochodu MINI COUNTRYMAN I.
Zacisk hamulcowy posiada gumowe uszczelnienia, których zadaniem jest zabezpieczenie konstrukcji przed pyłem hamulcowym, brudem i wyciekami płynu hamulcowego. Kiedy uszczelnienia zużyją się, może dojść do zablokowania zacisku, przez co nie będzie on w stanie pracować poprawnie. Uszkodzeniu i degradacji ulegają przeważnie także tłoczki zacisku, których wrogiem jest korozja. Znajdujący się w układzie płyn hydrauliczny nie jest wówczas w stanie wypchnąć tłoczków zacisku, pomimo pracy pod wysokim ciśnieniem. W ten sposób klocek nie zostaje dociśnięty do tarczy, a proces hamowania się nie odbywa.
Podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, naprawa zacisku hamulcowego w samochodzie MINI COUNTRYMAN I polega na wymontowaniu elementu z pojazdu, jego dokładnym wyczyszczeniu (kluczowe jest pozbycie się rdzy) oraz skorzystaniu z zestawu naprawczego zacisku, aby wymienić stare, zniszczone uszczelki i osłony na nowe. W razie potrzeby należy wymienić także prowadnicę zacisku i tłoczki, które również mogą znajdować się w zestawie. Przed montażem tych elementów najlepiej pomalować zacisk farbą chroniącą przed rdzą. Naprawa używanego zacisku hamulcowego znacznie obniża koszt operacji względem zakupu i montażu nowego podzespołu.