25 produktów
Wybierz auto
Nr art: AUSD42730
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AUSD42726
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: DENB200011
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: AUSD025738
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AUSD42731C
Dostawa na środę, 3 lipca
Nr art: AUSD42735K
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AUSD025740
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AUSD025740K
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AUSD42735C
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FRK234046
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FRK234959
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FRKP365401
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FRKP345401
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FRK754408
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FRK757542
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FRK736760
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: FRK754429
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AUSD42732
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AUSD42734
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: AUSD025739
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Zaciski hamulcowe w samochodzie MINI COUNTRYMAN II muszą być w pełni sprawne, aby zapewnić skuteczność hamowania, a tym samym bezpieczeństwo jazdy. Uszkodzony zacisk należy bezzwłocznie wymienić na sprawny. Alternatywą dla fabrycznie nowego podzespołu jest naprawa starego zacisku, której można dokonać za pomocą zestawu naprawczego zacisku hamulcowego. Takie rozwiązanie jest dostępne w przypadku samochodu MINI COUNTRYMAN II.
Zacisk hamulcowy posiada gumowe uszczelnienia, których zadaniem jest zabezpieczenie konstrukcji przed pyłem hamulcowym, brudem i wyciekami płynu hamulcowego. Kiedy uszczelnienia zużyją się, może dojść do zablokowania zacisku, przez co nie będzie on w stanie pracować poprawnie. Uszkodzeniu i degradacji ulegają przeważnie także tłoczki zacisku, których wrogiem jest korozja. Znajdujący się w układzie płyn hydrauliczny nie jest wówczas w stanie wypchnąć tłoczków zacisku, pomimo pracy pod wysokim ciśnieniem. W ten sposób klocek nie zostaje dociśnięty do tarczy, a proces hamowania się nie odbywa.
Podobnie jak w większości współczesnych pojazdów, naprawa zacisku hamulcowego w samochodzie MINI COUNTRYMAN II polega na wymontowaniu elementu z pojazdu, jego dokładnym wyczyszczeniu (kluczowe jest pozbycie się rdzy) oraz skorzystaniu z zestawu naprawczego zacisku, aby wymienić stare, zniszczone uszczelki i osłony na nowe. W razie potrzeby należy wymienić także prowadnicę zacisku i tłoczki, które również mogą znajdować się w zestawie. Przed montażem tych elementów najlepiej pomalować zacisk farbą chroniącą przed rdzą. Naprawa używanego zacisku hamulcowego znacznie obniża koszt operacji względem zakupu i montażu nowego podzespołu.