4 produkty
Wybierz auto
0381R68014
Materiał: Aluminium
Zdjęcie producenta: 1
199,52
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
199,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MAG360219180027
Strona zabudowy: Oś tylna
194,40
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
194,40
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LPR9943
Wymiar gwintu: 10 x 1 (2), 12 x 1 (2)
Materiał: Aluminium
Rozwiń więcej danych
170,08
zł/szt.
Kraków: wt. 04.02
U ciebie: wt. 04.02
170,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
SAMD30911
Wymiar gwintu: 10 x 1 (2), 12 x 1 (2)
Materiał: Aluminium
166,36
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
166,36
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Korektor siły hamowania to rozwiązanie stosowane w samochodach starszych rocznikowo, którego funkcją jest dostosowywanie pracy hamulców do poziomu obciążenia tylnej osi. Jeżeli zastanawiasz się, czy samochód RENAULT KANGOO I posiada korektor siły hamowania, sprawdź przede wszystkim, czy na jego wyposażeniu znajduje się układ ABS. Po wprowadzeniu ABS, a więc systemu zapobiegającego blokowaniu się kół samochodu podczas hamowania, wykorzystanie korektora siły hamowania przestało być potrzebne. Obecność lub brak ABS w pojeździe można zweryfikować w instrukcji obsługi pojazdu, po numerze VIN lub na tabliczce znamionowej pojazdu.
W większości aut przód samochodu ma wyższą masę niż tylna część, stąd siła hamowania kół przednich musi być wyższa. Prowadzi to jednak do blokowania tylnych kół, co jest zjawiskiem niepożądanym i niebezpiecznym. Właśnie temu zjawisku zapobiega korektor siły hamowania. Zapewnia on odpowiedni rozkład sił hamowania pomiędzy przodem a tyłem pojazdu. Jeżeli np. przewozimy ciężki ładunek w bagażniku samochodu RENAULT KANGOO I, korektor zwiększy siłę hamowania tylnej osi.
Zbadanie poprawności pracy korektora siły hamowania jest trudne podczas standardowej eksploatacji auta. Jeżeli jednak zauważymy, że RENAULT KANGOO I podczas silnego hamowania zarzuca tyłem, możemy podejrzewać awarię właśnie tego elementu. Sprawdzenie poprawności działania korektora siły hamowania polega na pomiarze ciśnienia w układzie hamulcowym z przodu i z tyłu i porównanie ich z wartościami zalecanymi przez producenta samochodu. W przypadku dużych rozbieżności konieczna będzie wymiana korektora na nowy.