11 produktów
Wybierz auto
Producenci
LINEX300142
Strona zabudowy: Z prawej
Długość 1/długość 2 [mm]: 1605/1395
70,75
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
70,75
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0403814014129
Długość 1/długość 2 [mm]: 250 /
Wymagana ilość: 1
Rozwiń więcej danych
70,18
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
70,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LINEX300143
Strona zabudowy: Z lewej
Długość 1/długość 2 [mm]: 1510/1340
84,35
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
84,35
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABSK11798
Strona zabudowy: Z tyłu, z prawej
Ciężar [kg]: 0.57
Rozwiń więcej danych
62,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
62,39
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
ABSK11807
Strona zabudowy: Z tyłu, z lewej
Ciężar [kg]: 0.57
Rozwiń więcej danych
81,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
81,09
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0566170216
Strona zabudowy: Z tyłu, z lewej
Długość 1/długość 2 [mm]: 1516/1328
66,74
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
66,74
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JAV131111
Długość 1/długość 2 [mm]: 1511/1328 mm
Typ układu hamulcowego: Hamulce tarczowe
50,19
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
50,19
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0566170213
Strona zabudowy: Z tyłu, z prawej
Długość 1/długość 2 [mm]: 1603/1385
62,15
zł/szt.
Kraków: śr. 17.09
U ciebie: śr. 17.09
62,15
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0411902260
Długość 1/długość 2 [mm]: 1511/1328
45,27
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
45,27
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NKK902261
Długość 1/długość 2 [mm]: 1491/1305
46,02
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
46,02
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
LINEX300144
Strona zabudowy: Z prawej
Długość 1/długość 2 [mm]: 1490/1315
84,37
zł/szt.
Kraków: pon. 15.09
U ciebie: pon. 15.09
84,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Hamulec ręczny w pojeździe służy głównie do unieruchomienia samochodu podczas postoju. Może pełnić także funkcję hamulca awaryjnego w sytuacji, gdy zawiedzie hamulec nożny pojazdu. Istotnym elementem konstrukcji tego rozwiązania jest linka hamulca ręcznego. W przypadku samochodu NISSAN PRIMERA I zaleca się regularną kontrolę jej stanu, a w razie wystąpienia takiej potrzeby, wymianę na nową część.
Konstrukcja hamulca ręcznego w samochodzie NISSAN PRIMERA I w ogólnym zarysie jest prosta. Chodzi o wykorzystanie dźwigni, dzięki której dochodzi do unieruchomienia jednego z kół pojazdu. We współczesnych samochodach mogą występować ręczne dźwignie hamulca ręcznego lub też przyciski – w sytuacji, gdy napięcie linki hamulca realizowane jest w sposób elektroniczny. Objawem awarii linki hamulca jest brak zatrzymania pojazdu po zaciągnięciu hamulca ręcznego. Auto może wówczas stoczyć się z nierówności. Aby sprawdzić, czy hamulec ręczny działa poprawnie, najlepiej zaciągnąć go po zatrzymaniu auta na niewielkim wzniesieniu (należy robić to w kontrolowanych warunkach, najlepiej poza drogą publiczną).
Linka hamulca ręcznego może wymagać wymiany w dwóch przypadkach – kiedy zostanie zerwana lub rozciągnięta na tyle mocno, że nie jest w stanie spełniać swojej funkcji (nawet po skorygowaniu naciągu). W samochodzie NISSAN PRIMERA I linka hamulca ręcznego może rozciągać się w czasie standardowej eksploatacji pojazdu. Przed decyzją o jej wymianie, warto zdjąć osłonę dźwigni hamulca ręcznego i spróbować dokonać regulacji naciągu. Jeżeli nie przyniesie to rezultatu, jedynym zalecanym rozwiązaniem jest wymiana linki na nową.