19 produktów
Wybierz auto
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na jutro
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na jutro
Dostawa na jutro
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na jutro
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na jutro
Dostawa na jutro
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na jutro
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Dostawa na poniedziałek, 17 czerwca
Hamulec ręczny w pojeździe służy głównie do unieruchomienia samochodu podczas postoju. Może pełnić także funkcję hamulca awaryjnego w sytuacji, gdy zawiedzie hamulec nożny pojazdu. Istotnym elementem konstrukcji tego rozwiązania jest linka hamulca ręcznego. W przypadku samochodu NISSAN PRIMERA III zaleca się regularną kontrolę jej stanu, a w razie wystąpienia takiej potrzeby, wymianę na nową część.
Konstrukcja hamulca ręcznego w samochodzie NISSAN PRIMERA III w ogólnym zarysie jest prosta. Chodzi o wykorzystanie dźwigni, dzięki której dochodzi do unieruchomienia jednego z kół pojazdu. We współczesnych samochodach mogą występować ręczne dźwignie hamulca ręcznego lub też przyciski – w sytuacji, gdy napięcie linki hamulca realizowane jest w sposób elektroniczny. Objawem awarii linki hamulca jest brak zatrzymania pojazdu po zaciągnięciu hamulca ręcznego. Auto może wówczas stoczyć się z nierówności. Aby sprawdzić, czy hamulec ręczny działa poprawnie, najlepiej zaciągnąć go po zatrzymaniu auta na niewielkim wzniesieniu (należy robić to w kontrolowanych warunkach, najlepiej poza drogą publiczną).
Linka hamulca ręcznego może wymagać wymiany w dwóch przypadkach – kiedy zostanie zerwana lub rozciągnięta na tyle mocno, że nie jest w stanie spełniać swojej funkcji (nawet po skorygowaniu naciągu). W samochodzie NISSAN PRIMERA III linka hamulca ręcznego może rozciągać się w czasie standardowej eksploatacji pojazdu. Przed decyzją o jej wymianie, warto zdjąć osłonę dźwigni hamulca ręcznego i spróbować dokonać regulacji naciągu. Jeżeli nie przyniesie to rezultatu, jedynym zalecanym rozwiązaniem jest wymiana linki na nową.