5 produktów
Wybierz auto
ATE03784850034
Średnica [cal]: 8
Parametr: T52
Rozwiń więcej danych
722,87
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
722,87
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Ate
Średnica [cal]: 8
866,58
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
866,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
Strona zabudowy: Urzadzenie wspomagajace siłę hamowania
Wyposażenie pojazdu: Dla pojazdów z funkcją start-stop
Rozwiń więcej danych
477,31
zł/szt.
Kraków: pt. 24.01
U ciebie: pt. 24.01
477,31
zł/szt.
Darmowa dostawa
ATE03784840034
Średnica [cal]: 8
Parametr: T52
Rozwiń więcej danych
716,47
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
716,47
zł/szt.
Darmowa dostawa
ATE03784501034
Średnica [cal]: 8
Parametr: T52
Rozwiń więcej danych
572,36
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
572,36
zł/szt.
Darmowa dostawa
BMW 3 E90 wykorzystuje serwo hamulcowe do zwiększania efektywności układu hamulcowego oraz precyzyjnego kontrolowania siły hamowania. Bez tego podzespołu hamowanie wymagałoby bardzo dużej siły nacisku na pedał hamulca. Awaria serwa hamulcowego w samochodzie BMW 3 E90 wymaga natychmiastowej wymiany elementu na nowy – niesprawne serwo sprawia, że hamowanie staje się nieskuteczne, co stwarza znaczne ryzyko kolizji.
Serwo do auta BMW 3 E90 jest metalową puszką, wewnątrz której znajduje się membrana – dzieli ona wnętrze serwa na dwie komory. Pierwsza komora jest połączona z układem dolotowym i tworzy się w niej podciśnienie. Auta z silnikami wysokoprężnymi oraz hybrydy wymagają dodatkowego podzespołu – pompy próżniowej – gdyż z uwagi na specyfikę pracy napędu ich układ dolotowy nie generuje stałego podciśnienia. Druga komora jest wyposażona w dwa zawory. Pierwszy zawór łączy ją z komorą podciśnieniową, a drugi z atmosferą zewnętrzną.
W trakcie jazdy zawór z dostępem do atmosfery zewnętrznej pozostaje zamknięty, a zawór pomiędzy komorami jest otwarty. Po naciśnięciu na hamulec pierwszy zawór otwiera się i wpuszcza powietrze z atmosfery, a drugi zamyka się i odcina przepływ powietrza między komorami. W efekcie membrana serwa zaczyna wychylać się z powodu podciśnienia. Stopień przesunięcia membrany serwa jest związany z głębokością wciśnięcia pedału hamulca w samochodzie BMW 3 E90. Membrana jest również połączona z trzpieniem pompy hamulcowej. Dlatego jej ruch wpływa na siłę hamowania i pozwala skutecznie kontrolować ciśnienie płynu hamulcowego w układzie.
Uszkodzone serwo hamulcowe w samochodzie BMW 3 E90 sprawia, że pedał hamulca staje się coraz twardszy. Taki sam efekt można uzyskać, naciskając na hamulec przy wyłączonym samochodzie. Jeżeli jednak w trakcie jazdy hamulec stawia coraz większy opór i nie chce opuszczać się tak głęboko, jak wcześniej, to najprawdopodobniej serwo hamulcowe ulega zużyciu.
Gdy tylko da się zauważyć takie zjawisko, należy jak najszybciej przeprowadzić kontrolę układu hamulcowego. Jeżeli okaże się, że doszło do uszkodzenia serwa, należy dokonać jego wymiany. Sprawny układ hamulcowy jest kluczowy dla zachowania bezpieczeństwa jazdy, dlatego nie należy użytkować samochodu BMW 3 E90 z niesprawnym serwem.