5 produktów
Wybierz auto
Ograniczenia producenta: Trw
Średnica [mm]: 274
315,56
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
315,56
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Trw
Średnica [cal]: 10
311,02
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
311,02
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Trw
Średnica [cal]: 8
364,53
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
364,53
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ograniczenia producenta: Trw
Średnica [cal]: 10
388,03
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
388,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
25,38
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
25,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
CITROËN BERLINGO wykorzystuje serwo hamulcowe do zwiększania efektywności układu hamulcowego oraz precyzyjnego kontrolowania siły hamowania. Bez tego podzespołu hamowanie wymagałoby bardzo dużej siły nacisku na pedał hamulca. Awaria serwa hamulcowego w samochodzie CITROËN BERLINGO wymaga natychmiastowej wymiany elementu na nowy – niesprawne serwo sprawia, że hamowanie staje się nieskuteczne, co stwarza znaczne ryzyko kolizji.
Serwo do auta CITROËN BERLINGO jest metalową puszką, wewnątrz której znajduje się membrana – dzieli ona wnętrze serwa na dwie komory. Pierwsza komora jest połączona z układem dolotowym i tworzy się w niej podciśnienie. Auta z silnikami wysokoprężnymi oraz hybrydy wymagają dodatkowego podzespołu – pompy próżniowej – gdyż z uwagi na specyfikę pracy napędu ich układ dolotowy nie generuje stałego podciśnienia. Druga komora jest wyposażona w dwa zawory. Pierwszy zawór łączy ją z komorą podciśnieniową, a drugi z atmosferą zewnętrzną.
W trakcie jazdy zawór z dostępem do atmosfery zewnętrznej pozostaje zamknięty, a zawór pomiędzy komorami jest otwarty. Po naciśnięciu na hamulec pierwszy zawór otwiera się i wpuszcza powietrze z atmosfery, a drugi zamyka się i odcina przepływ powietrza między komorami. W efekcie membrana serwa zaczyna wychylać się z powodu podciśnienia. Stopień przesunięcia membrany serwa jest związany z głębokością wciśnięcia pedału hamulca w samochodzie CITROËN BERLINGO. Membrana jest również połączona z trzpieniem pompy hamulcowej. Dlatego jej ruch wpływa na siłę hamowania i pozwala skutecznie kontrolować ciśnienie płynu hamulcowego w układzie.
Uszkodzone serwo hamulcowe w samochodzie CITROËN BERLINGO sprawia, że pedał hamulca staje się coraz twardszy. Taki sam efekt można uzyskać, naciskając na hamulec przy wyłączonym samochodzie. Jeżeli jednak w trakcie jazdy hamulec stawia coraz większy opór i nie chce opuszczać się tak głęboko, jak wcześniej, to najprawdopodobniej serwo hamulcowe ulega zużyciu.
Gdy tylko da się zauważyć takie zjawisko, należy jak najszybciej przeprowadzić kontrolę układu hamulcowego. Jeżeli okaże się, że doszło do uszkodzenia serwa, należy dokonać jego wymiany. Sprawny układ hamulcowy jest kluczowy dla zachowania bezpieczeństwa jazdy, dlatego nie należy użytkować samochodu CITROËN BERLINGO z niesprawnym serwem.