24 produktów
Wybierz auto
Nr art: 0429PSA239
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 033603786335024
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ATE03775055024
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: ATE03065501012
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0429PSA465
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: JPG1161800300
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: VEMV10721500
Dostawa na wtorek, 2 lipca
Nr art: MET2180016
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 0428103275
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: MET2180008
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MET2180015
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MET2180010
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: MET2180029
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03540204055051
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: FAC103280
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 0429PSA464
Dostawa na piątek, 28 czerwca
Nr art: 033603786006024
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 033603786304024
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: ATE03786333324
Dostawa na poniedziałek, 1 lipca
Nr art: 03540204125718
Dostawa na piątek, 28 czerwca
VW GOLF wykorzystuje serwo hamulcowe do zwiększania efektywności układu hamulcowego oraz precyzyjnego kontrolowania siły hamowania. Bez tego podzespołu hamowanie wymagałoby bardzo dużej siły nacisku na pedał hamulca. Awaria serwa hamulcowego w samochodzie VW GOLF wymaga natychmiastowej wymiany elementu na nowy – niesprawne serwo sprawia, że hamowanie staje się nieskuteczne, co stwarza znaczne ryzyko kolizji.
Serwo do auta VW GOLF jest metalową puszką, wewnątrz której znajduje się membrana – dzieli ona wnętrze serwa na dwie komory. Pierwsza komora jest połączona z układem dolotowym i tworzy się w niej podciśnienie. Auta z silnikami wysokoprężnymi oraz hybrydy wymagają dodatkowego podzespołu – pompy próżniowej – gdyż z uwagi na specyfikę pracy napędu ich układ dolotowy nie generuje stałego podciśnienia. Druga komora jest wyposażona w dwa zawory. Pierwszy zawór łączy ją z komorą podciśnieniową, a drugi z atmosferą zewnętrzną.
W trakcie jazdy zawór z dostępem do atmosfery zewnętrznej pozostaje zamknięty, a zawór pomiędzy komorami jest otwarty. Po naciśnięciu na hamulec pierwszy zawór otwiera się i wpuszcza powietrze z atmosfery, a drugi zamyka się i odcina przepływ powietrza między komorami. W efekcie membrana serwa zaczyna wychylać się z powodu podciśnienia. Stopień przesunięcia membrany serwa jest związany z głębokością wciśnięcia pedału hamulca w samochodzie VW GOLF. Membrana jest również połączona z trzpieniem pompy hamulcowej. Dlatego jej ruch wpływa na siłę hamowania i pozwala skutecznie kontrolować ciśnienie płynu hamulcowego w układzie.
Uszkodzone serwo hamulcowe w samochodzie VW GOLF sprawia, że pedał hamulca staje się coraz twardszy. Taki sam efekt można uzyskać, naciskając na hamulec przy wyłączonym samochodzie. Jeżeli jednak w trakcie jazdy hamulec stawia coraz większy opór i nie chce opuszczać się tak głęboko, jak wcześniej, to najprawdopodobniej serwo hamulcowe ulega zużyciu.
Gdy tylko da się zauważyć takie zjawisko, należy jak najszybciej przeprowadzić kontrolę układu hamulcowego. Jeżeli okaże się, że doszło do uszkodzenia serwa, należy dokonać jego wymiany. Sprawny układ hamulcowy jest kluczowy dla zachowania bezpieczeństwa jazdy, dlatego nie należy użytkować samochodu VW GOLF z niesprawnym serwem.