Powiadom mnie o dostępności

Serwa hamulcowe do VW GOLF VI

10 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

196,04 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
202,76 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Ciężar [kg]: 0.03
152,02 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
529,54 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
116,06 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [cal]: 10, Parametr: T52/6Z, Tryb pracy: pneumatyczny, System hamulcowy: ATE, Zdjęcie pro...
642,77 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
719,97 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [cal]: 10, Parametr: T52/6Z, Tryb pracy: pneumatyczny, System hamulcowy: ATE, Zdjęcie pro...
689,79 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
475,48 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [cal]: 10, Parametr: T52, Tryb pracy: pneumatyczny, System hamulcowy: ATE, Zdjęcie produc...
515,13 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Serwo hamulcowe do VW GOLF VI

VW GOLF VI wykorzystuje serwo hamulcowe do zwiększania efektywności układu hamulcowego oraz precyzyjnego kontrolowania siły hamowania. Bez tego podzespołu hamowanie wymagałoby bardzo dużej siły nacisku na pedał hamulca. Awaria serwa hamulcowego w samochodzie VW GOLF VI wymaga natychmiastowej wymiany elementu na nowy – niesprawne serwo sprawia, że hamowanie staje się nieskuteczne, co stwarza znaczne ryzyko kolizji.

Jak działa serwo w układzie hamulcowym samochodu VW GOLF VI?

Serwo do auta VW GOLF VI jest metalową puszką, wewnątrz której znajduje się membrana – dzieli ona wnętrze serwa na dwie komory. Pierwsza komora jest połączona z układem dolotowym i tworzy się w niej podciśnienie. Auta z silnikami wysokoprężnymi oraz hybrydy wymagają dodatkowego podzespołu – pompy próżniowej – gdyż z uwagi na specyfikę pracy napędu ich układ dolotowy nie generuje stałego podciśnienia. Druga komora jest wyposażona w dwa zawory. Pierwszy zawór łączy ją z komorą podciśnieniową, a drugi z atmosferą zewnętrzną.

W trakcie jazdy zawór z dostępem do atmosfery zewnętrznej pozostaje zamknięty, a zawór pomiędzy komorami jest otwarty. Po naciśnięciu na hamulec pierwszy zawór otwiera się i wpuszcza powietrze z atmosfery, a drugi zamyka się i odcina przepływ powietrza między komorami. W efekcie membrana serwa zaczyna wychylać się z powodu podciśnienia. Stopień przesunięcia membrany serwa jest związany z głębokością wciśnięcia pedału hamulca w samochodzie VW GOLF VI. Membrana jest również połączona z trzpieniem pompy hamulcowej. Dlatego jej ruch wpływa na siłę hamowania i pozwala skutecznie kontrolować ciśnienie płynu hamulcowego w układzie.

Objawy awarii serwa hamulcowego w samochodzie VW GOLF VI

Uszkodzone serwo hamulcowe w samochodzie VW GOLF VI sprawia, że pedał hamulca staje się coraz twardszy. Taki sam efekt można uzyskać, naciskając na hamulec przy wyłączonym samochodzie. Jeżeli jednak w trakcie jazdy hamulec stawia coraz większy opór i nie chce opuszczać się tak głęboko, jak wcześniej, to najprawdopodobniej serwo hamulcowe ulega zużyciu.

Gdy tylko da się zauważyć takie zjawisko, należy jak najszybciej przeprowadzić kontrolę układu hamulcowego. Jeżeli okaże się, że doszło do uszkodzenia serwa, należy dokonać jego wymiany. Sprawny układ hamulcowy jest kluczowy dla zachowania bezpieczeństwa jazdy, dlatego nie należy użytkować samochodu VW GOLF VI z niesprawnym serwem.