🔥 Odbierz 40 PLN na pierwsze zamówienie z PayPo!

Powiadom mnie o dostępności

Serwa hamulcowe do VW GOLF IV

13 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Urządzenie wspomagające siłę hamowania ATE 03.7863-3502.4
Urządzenie wspomagające siłę hamowania ATE 03.7863-3502.4
średnica [cal]: 10, Parametr: T52/5, Tryb pracy: pneumatyczny, System hamulcowy: ATE, Zdjęcie prod...
Darmowa dostawa
784,80 zł
784,80 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Przewód podcisnieniowy, urządzenie wspomagające hamowan METZGER 2180016
Przewód podcisnieniowy, urządzenie wspomagające hamowan METZGER 2180016
Rodzaj skrzyni biegów: Przekładnia automatyczna 4-biegowa, Strona zabudowy: Urzadzenie wspomagajac...
115,55 zł
115,55 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Przewód podcisnieniowy, urządzenie wspomagające hamowan METZGER 2180010
Przewód podcisnieniowy, urządzenie wspomagające hamowan METZGER 2180010
Strona zabudowy: Urzadzenie wspomagajace siłę hamowania, Rodzaj zaworu: Zawór zwrotny, Wyposażen...
104,28 zł
104,28 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Przewód podcisnieniowy, urządzenie wspomagające hamowan METZGER 2180029
Przewód podcisnieniowy, urządzenie wspomagające hamowan METZGER 2180029
Rodzaj skrzyni biegów: Automatyczna skrzynia biegów
83,38 zł
83,38 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Urządzenie wspomagające siłę hamowania TRW PSA464
Urządzenie wspomagające siłę hamowania TRW PSA464
Ograniczenia producenta: ATE, średnica [cal]: 10
Darmowa dostawa
620,99 zł
620,99 zł

Dostawa na wtorek, 2 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Urządzenie wspomagające siłę hamowania TRW PSA465
Urządzenie wspomagające siłę hamowania TRW PSA465
Ograniczenia producenta: ATE, średnica [cal]: 10
Darmowa dostawa
1 059,17 zł
1 059,17 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Urządzenie wspomagające siłę hamowania JP GROUP 1161800300
Urządzenie wspomagające siłę hamowania JP GROUP 1161800300
Darmowa dostawa
332,64 zł
332,64 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Urządzenie wspomagające siłę hamowania ATE 03.7863-0402.4
Urządzenie wspomagające siłę hamowania ATE 03.7863-0402.4
średnica [cal]: 10, Parametr: T55/1, Tryb pracy: pneumatyczny, System hamulcowy: ATE, Zdjęcie prod...
Darmowa dostawa
1 154,75 zł
1 154,75 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Urządzenie wspomagające siłę hamowania ATE 03.7750-5502.4
Urządzenie wspomagające siłę hamowania ATE 03.7750-5502.4
średnica [cal]: 9, Parametr: T52, Tryb pracy: pneumatyczny, System hamulcowy: ATE, Zdjęcie produce...
Darmowa dostawa
681,32 zł
681,32 zł

Dostawa na wtorek, 2 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Urządzenie wspomagające siłę hamowania BOSCH 0 204 125 718
Urządzenie wspomagające siłę hamowania BOSCH 0 204 125 718
Darmowa dostawa
684,41 zł
684,41 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Przewód podcisnieniowy, urządzenie wspomagające hamowan METZGER 2180008
Przewód podcisnieniowy, urządzenie wspomagające hamowan METZGER 2180008
Strona zabudowy: Urzadzenie wspomagajace siłę hamowania, Rodzaj zaworu: Zawór zwrotny, Wyposażen...
127,78 zł
127,78 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Przewód podcisnieniowy, urządzenie wspomagające hamowan METZGER 2180015
Przewód podcisnieniowy, urządzenie wspomagające hamowan METZGER 2180015
Rodzaj skrzyni biegów: przekładnia mechaniczna 5-biegowa, Strona zabudowy: Urzadzenie wspomagajace...
115,55 zł
115,55 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Urządzenie wspomagające siłę hamowania ATE 03.7860-0602.4
Urządzenie wspomagające siłę hamowania ATE 03.7860-0602.4
średnica [cal]: 10, Parametr: T52, Tryb pracy: pneumatyczny, System hamulcowy: ATE, Zdjęcie produc...
Darmowa dostawa
625,08 zł
625,08 zł

Dostawa na środę, 3 lipca

Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do VW

Serwo hamulcowe do VW GOLF IV

VW GOLF IV wykorzystuje serwo hamulcowe do zwiększania efektywności układu hamulcowego oraz precyzyjnego kontrolowania siły hamowania. Bez tego podzespołu hamowanie wymagałoby bardzo dużej siły nacisku na pedał hamulca. Awaria serwa hamulcowego w samochodzie VW GOLF IV wymaga natychmiastowej wymiany elementu na nowy – niesprawne serwo sprawia, że hamowanie staje się nieskuteczne, co stwarza znaczne ryzyko kolizji.

Jak działa serwo w układzie hamulcowym samochodu VW GOLF IV?

Serwo do auta VW GOLF IV jest metalową puszką, wewnątrz której znajduje się membrana – dzieli ona wnętrze serwa na dwie komory. Pierwsza komora jest połączona z układem dolotowym i tworzy się w niej podciśnienie. Auta z silnikami wysokoprężnymi oraz hybrydy wymagają dodatkowego podzespołu – pompy próżniowej – gdyż z uwagi na specyfikę pracy napędu ich układ dolotowy nie generuje stałego podciśnienia. Druga komora jest wyposażona w dwa zawory. Pierwszy zawór łączy ją z komorą podciśnieniową, a drugi z atmosferą zewnętrzną.

W trakcie jazdy zawór z dostępem do atmosfery zewnętrznej pozostaje zamknięty, a zawór pomiędzy komorami jest otwarty. Po naciśnięciu na hamulec pierwszy zawór otwiera się i wpuszcza powietrze z atmosfery, a drugi zamyka się i odcina przepływ powietrza między komorami. W efekcie membrana serwa zaczyna wychylać się z powodu podciśnienia. Stopień przesunięcia membrany serwa jest związany z głębokością wciśnięcia pedału hamulca w samochodzie VW GOLF IV. Membrana jest również połączona z trzpieniem pompy hamulcowej. Dlatego jej ruch wpływa na siłę hamowania i pozwala skutecznie kontrolować ciśnienie płynu hamulcowego w układzie.

Objawy awarii serwa hamulcowego w samochodzie VW GOLF IV

Uszkodzone serwo hamulcowe w samochodzie VW GOLF IV sprawia, że pedał hamulca staje się coraz twardszy. Taki sam efekt można uzyskać, naciskając na hamulec przy wyłączonym samochodzie. Jeżeli jednak w trakcie jazdy hamulec stawia coraz większy opór i nie chce opuszczać się tak głęboko, jak wcześniej, to najprawdopodobniej serwo hamulcowe ulega zużyciu.

Gdy tylko da się zauważyć takie zjawisko, należy jak najszybciej przeprowadzić kontrolę układu hamulcowego. Jeżeli okaże się, że doszło do uszkodzenia serwa, należy dokonać jego wymiany. Sprawny układ hamulcowy jest kluczowy dla zachowania bezpieczeństwa jazdy, dlatego nie należy użytkować samochodu VW GOLF IV z niesprawnym serwem.