7 produktów
Wybierz auto
SKV57SKV655
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
271,72
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
271,72
zł/szt.
Darmowa dostawa
OPMBSP9018L
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Parzyste numery artykułów: Bsp-9018r
311,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
311,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
OPMBSP9018R
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Parzyste numery artykułów: Bsp-9018l
311,45
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
311,45
zł/szt.
Darmowa dostawa
ABS11422
Ciężar [kg]: 0.3
415,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
415,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
AIC58906
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 82 / 325
Rozwiń więcej danych
359,65
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
359,65
zł/szt.
Darmowa dostawa
AIC58905
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa
Średnica 1/średnica 2 [mm]: 82 / 325
Rozwiń więcej danych
336,01
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
336,01
zł/szt.
Darmowa dostawa
ABS11421
Ciężar [kg]: 0.3
437,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
437,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tarcza kotwiczna jest w aucie LEXUS RX II elementem ochronnym. Zabezpiecza ona tarczę hamulcową przed obcieraniem i działaniem czynników zewnętrznych. Tarcze kotwiczne są także elementem hamulców bębnowych, w których oprócz funkcji ochronnej stanowią element stelaża – umożliwiają zamocowanie podzespołów takich jak cylinderek, sprężyny, dźwignia czy szczęki.
Wymiana tarcz kotwicznych w samochodzie LEXUS RX II jest najczęściej wymagana wskutek korozji lub mechanicznego uszkodzenia starego elementu. Niesprawna tarcza kotwiczna osłabia układ hamulcowy, przez co spada skuteczność hamowania. Poruszanie się samochodem z uszkodzonymi tarczami kotwicznymi może doprowadzić do poważniejszych i bardziej kosztownych awarii układu. Z uwagi na lokalizację tarczy kotwicznej – za tarczą hamulcową – zdiagnozowanie awarii może wymagać ściągnięcia wielu elementów układu.
O zużyciu tarcz kotwicznych mogą informować takie objawy jak m.in. głośne i nieprzyjemne piski ocierających się metalowych podzespołów, a także dudniący hałas w trakcie hamowania. Wspomniane objawy mogą być także efektem zużycia innych podzespołów układu hamulcowego, dlatego przy ich wystąpieniu należy przeprowadzić dokładną diagnostykę.