Hamulce bębnowe to rozwiązanie wiekowe, które jest od dawna wypierane przez hamulce tarczowe. Mimo to nadal wiele pojazdów na polskich drogach korzysta z tego rozwiązania. Posiada ono dość sporo wad. Hamulec bębnowy, którego elementy schowane są w tarczy kotwicznej, jest mało skuteczny, często blokują się w nim rozpieraki szczęk, elementy mocujące lubią szybko się zużywać, a wspomniana tarcza kotwiczna ma duże tendencje do korozji. W wielu przypadkach za awarie odpowiedzialny jest po prostu zaawansowany wiek mechanizmu.
Tarcze kotwiczne to elementy hamulca bębnowego, stanowiące jego swoistą osłonę. Tarcze kotwiczne są przymocowane do zawieszenia pojazdu. Są w nich zamontowane pozostałe elementy hamulca: cylinderek, szczęki, system dźwigni i sprężyn. Tarcze kotwiczne są więc jednocześnie stelażem i osłoną pozostałych części hamulca. Bronią one układu przed szkodliwym działaniem błota, piasku, kurzu, wody i innych ciał zanieczyszczeń. Zły stan tarczy kotwicznej może pociągnąć za sobą szereg awarii pozostałych elementów. Co istotne, awarie te niekoniecznie muszą postępować w długim okresie czasu. W skrajnych przypadkach może nawet dojść do nagłego zablokowania się hamulca, co stwarza ogromne zagrożenie dla bezpieczeństwa. Najpowszechniejszą usterką tarczy kotwicznej hamulca bębnowego jest korozja. Można ją samodzielnie stwierdzić poprzez oględziny. Jeżeli tarcza kotwiczna nosi poważne oznaki korozji, nie wolno zwlekać i należy jak najszybciej udać się do warsztatu.
3850 produktów
Wybierz auto