Powiadom mnie o dostępności

Pierścienie ABS do AUDI A4 B5

14 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Ilość zębów: 45, Strona zabudowy: z obu stron, Grubość [mm]: 6, średnica wewnętrzna [mm]: 67...
41,30 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: tylna oś po obydwu stronach
36,03 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szerokość [mm]: 8.3, Ilość zębów, obręcz ABS: 45, średnica wewnętrzna [mm]: 63.9, średnica...
22,25 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szerokość [mm]: 11, Ilość zębów, obręcz ABS: 45, średnica wewnętrzna [mm]: 76.8, średnica ...
23,67 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: tylna oś po obydwu stronach, Grubość [mm]: 6, Ilość zębów, obręcz ABS: 44, ...
55,03 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szerokość [mm]: 8.3, Ilość zębów, obręcz ABS: 45, średnica wewnętrzna [mm]: 63.9, średnica...
31,11 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: tylna oś po obydwu stronach, Ciężar [kg]: 0.175
47,85 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szerokość [mm]: 8.3, Ilość zębów, obręcz ABS: 45, średnica wewnętrzna [mm]: 63.95
40,11 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach, Szerokość [mm]: 11, Ilość zębów, obręcz ABS...
43,33 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach, Grubość [mm]: 11, Ilość zębów, obręcz ABS: ...
23,73 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: tylna oś po obydwu stronach, Ilość zębów, obręcz ABS: 45, średnica wewnętrz...
51,88 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach, Szerokość [mm]: 11, Ilość zębów, obręcz ABS...
23,35 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szerokość [mm]: 6, Ilość zębów, obręcz ABS: 45, średnica wewnętrzna [mm]: 67, średnica zew...
55,31 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szerokość [mm]: 11, Ilość zębów, obręcz ABS: 45, średnica wewnętrzna [mm]: 76.8, średnica ...
31,93 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do AUDI

Pierścień ABS w samochodzie AUDI A4 B5 – funkcja

Jednym z najważniejszych elementów systemu ABS w samochodzie AUDI A4 B5 jest pierścień, zwany także koronką ABS. Jest to element niezbędny dla prawidłowej pracy systemu zapobiegającego blokowaniu kół podczas gwałtownego hamowania. Pierścień ABS odpowiada za przekazanie informacji na temat prędkości obrotowej koła do jednostki centralnej samochodu (ECU). Jest on elementem czujnika obrotów kół, montowanym na piaście koła. Awaria pierścienia ABS objawia się zazwyczaj nieuzasadnionym uruchamianiem się systemu ABS lub całkowitym brakiem pracy systemu. Uszkodzona koronka ABS może również doprowadzić do samoczynnego hamowania kół – błędny odczyt prędkości obrotowej koła wymusza jego wyhamowanie np. przy mocniejszym dodaniu gazu.

Przyczyny awarii koronki ABS w samochodzie AUDI A4 B5

Pierścień ABS w samochodzie AUDI A4 B5 pracuje w stosunkowo trudnych warunkach, mając kontakt z wodą, błotem czy innymi zanieczyszczeniami, takimi jak sól drogowa. Z tego powodu najczęstszą przyczyną usterek koronki ABS jest korozja, która wpływa na degradację metalu. Może wówczas dojść do pęknięcia i tym samym oddzielenia się koronki od piasty. Innym powodem są uszkodzenia mechaniczne, które mogą być spowodowane np. podczas niewłaściwie przeprowadzonego serwisu układu hamulcowego w pojeździe.

AUDI A4 B5 – naprawa pierścienia ABS

W przypadku samochodu AUDI A4 B5, próby naprawy koronki ABS zwykle nie przynoszą pożądanych rezultatów. Jedyną zalecaną formą naprawy jest wymiana tego elementu na nowy. Nie jest to operacja skomplikowana ani kosztowna, gdyż pierścień ABS jest podzespołem stosunkowo niedrogim. Jego wymiana w samochodzie AUDI A4 B5 nie musi być połączona z wymianą kompletnej piasty.