5 produktów
Wybierz auto
MET0900267
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Szerokość [mm]: 11.6
Rozwiń więcej danych
41,53
zł/szt.
Kraków: pon. 03.02
U ciebie: pon. 03.02
41,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Szerokość [mm]: 11.6
Ilość zębów, obręcz abs: 44
Rozwiń więcej danych
29,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
29,37
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0403854024407
Szerokość [mm]: 10.65
Średnica wewnętrzna [mm]: 44.6
Rozwiń więcej danych
64,68
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
64,68
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRI854016402
Szerokość [mm]: 11.6
Ilość zębów, obręcz abs: 44
Rozwiń więcej danych
38,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
38,52
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
TRI854016404
Szerokość [mm]: 10.8
Średnica wewnętrzna [mm]: 48
Rozwiń więcej danych
44,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
44,22
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Jednym z najważniejszych elementów systemu ABS w samochodzie FORD KA I jest pierścień, zwany także koronką ABS. Jest to element niezbędny dla prawidłowej pracy systemu zapobiegającego blokowaniu kół podczas gwałtownego hamowania. Pierścień ABS odpowiada za przekazanie informacji na temat prędkości obrotowej koła do jednostki centralnej samochodu (ECU). Jest on elementem czujnika obrotów kół, montowanym na piaście koła. Awaria pierścienia ABS objawia się zazwyczaj nieuzasadnionym uruchamianiem się systemu ABS lub całkowitym brakiem pracy systemu. Uszkodzona koronka ABS może również doprowadzić do samoczynnego hamowania kół – błędny odczyt prędkości obrotowej koła wymusza jego wyhamowanie np. przy mocniejszym dodaniu gazu.
Pierścień ABS w samochodzie FORD KA I pracuje w stosunkowo trudnych warunkach, mając kontakt z wodą, błotem czy innymi zanieczyszczeniami, takimi jak sól drogowa. Z tego powodu najczęstszą przyczyną usterek koronki ABS jest korozja, która wpływa na degradację metalu. Może wówczas dojść do pęknięcia i tym samym oddzielenia się koronki od piasty. Innym powodem są uszkodzenia mechaniczne, które mogą być spowodowane np. podczas niewłaściwie przeprowadzonego serwisu układu hamulcowego w pojeździe.
W przypadku samochodu FORD KA I, próby naprawy koronki ABS zwykle nie przynoszą pożądanych rezultatów. Jedyną zalecaną formą naprawy jest wymiana tego elementu na nowy. Nie jest to operacja skomplikowana ani kosztowna, gdyż pierścień ABS jest podzespołem stosunkowo niedrogim. Jego wymiana w samochodzie FORD KA I nie musi być połączona z wymianą kompletnej piasty.