3 produkty
Wybierz auto
0493ADM57106
Ciężar [kg]: 0.07
31,53
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
31,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MET0900268
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Ograniczenia producenta: Abs-ring magnetisch
Rozwiń więcej danych
39,18
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
39,18
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
MEY7148990009
Strona zabudowy: Tylna oś po obydwu stronach
Grubość [mm]: 11.2
Rozwiń więcej danych
30,00
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: wt. 21.01
30,00
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Jednym z najważniejszych elementów systemu ABS w samochodzie MAZDA 2 jest pierścień, zwany także koronką ABS. Jest to element niezbędny dla prawidłowej pracy systemu zapobiegającego blokowaniu kół podczas gwałtownego hamowania. Pierścień ABS odpowiada za przekazanie informacji na temat prędkości obrotowej koła do jednostki centralnej samochodu (ECU). Jest on elementem czujnika obrotów kół, montowanym na piaście koła. Awaria pierścienia ABS objawia się zazwyczaj nieuzasadnionym uruchamianiem się systemu ABS lub całkowitym brakiem pracy systemu. Uszkodzona koronka ABS może również doprowadzić do samoczynnego hamowania kół – błędny odczyt prędkości obrotowej koła wymusza jego wyhamowanie np. przy mocniejszym dodaniu gazu.
Pierścień ABS w samochodzie MAZDA 2 pracuje w stosunkowo trudnych warunkach, mając kontakt z wodą, błotem czy innymi zanieczyszczeniami, takimi jak sól drogowa. Z tego powodu najczęstszą przyczyną usterek koronki ABS jest korozja, która wpływa na degradację metalu. Może wówczas dojść do pęknięcia i tym samym oddzielenia się koronki od piasty. Innym powodem są uszkodzenia mechaniczne, które mogą być spowodowane np. podczas niewłaściwie przeprowadzonego serwisu układu hamulcowego w pojeździe.
W przypadku samochodu MAZDA 2, próby naprawy koronki ABS zwykle nie przynoszą pożądanych rezultatów. Jedyną zalecaną formą naprawy jest wymiana tego elementu na nowy. Nie jest to operacja skomplikowana ani kosztowna, gdyż pierścień ABS jest podzespołem stosunkowo niedrogim. Jego wymiana w samochodzie MAZDA 2 nie musi być połączona z wymianą kompletnej piasty.