Powiadom mnie o dostępności

Pierścienie ABS do SEAT CORDOBA I

6 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: tylna oś po obydwu stronach, Ciężar [kg]: 0.041, Wymagana ilość: 2
20,90 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: tylna oś po obydwu stronach, Ciężar [kg]: 0.041, Zdjęcie producenta: 1
47,35 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Szerokość [mm]: 15.35, Ilość zębów, obręcz ABS: 43, średnica wewnętrzna [mm]: 79.7, średni...
31,15 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
dla numeru artykułu: 4-Bolzen/Bolts
71,14 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: tylna oś po obydwu stronach
23,73 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: oś przednia po obydwu stronach, średnica mocowania - pierścień nadajnika impuls...
27,48 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SEAT

Pierścień ABS w samochodzie SEAT CORDOBA I – funkcja

Jednym z najważniejszych elementów systemu ABS w samochodzie SEAT CORDOBA I jest pierścień, zwany także koronką ABS. Jest to element niezbędny dla prawidłowej pracy systemu zapobiegającego blokowaniu kół podczas gwałtownego hamowania. Pierścień ABS odpowiada za przekazanie informacji na temat prędkości obrotowej koła do jednostki centralnej samochodu (ECU). Jest on elementem czujnika obrotów kół, montowanym na piaście koła. Awaria pierścienia ABS objawia się zazwyczaj nieuzasadnionym uruchamianiem się systemu ABS lub całkowitym brakiem pracy systemu. Uszkodzona koronka ABS może również doprowadzić do samoczynnego hamowania kół – błędny odczyt prędkości obrotowej koła wymusza jego wyhamowanie np. przy mocniejszym dodaniu gazu.

Przyczyny awarii koronki ABS w samochodzie SEAT CORDOBA I

Pierścień ABS w samochodzie SEAT CORDOBA I pracuje w stosunkowo trudnych warunkach, mając kontakt z wodą, błotem czy innymi zanieczyszczeniami, takimi jak sól drogowa. Z tego powodu najczęstszą przyczyną usterek koronki ABS jest korozja, która wpływa na degradację metalu. Może wówczas dojść do pęknięcia i tym samym oddzielenia się koronki od piasty. Innym powodem są uszkodzenia mechaniczne, które mogą być spowodowane np. podczas niewłaściwie przeprowadzonego serwisu układu hamulcowego w pojeździe.

SEAT CORDOBA I – naprawa pierścienia ABS

W przypadku samochodu SEAT CORDOBA I, próby naprawy koronki ABS zwykle nie przynoszą pożądanych rezultatów. Jedyną zalecaną formą naprawy jest wymiana tego elementu na nowy. Nie jest to operacja skomplikowana ani kosztowna, gdyż pierścień ABS jest podzespołem stosunkowo niedrogim. Jego wymiana w samochodzie SEAT CORDOBA I nie musi być połączona z wymianą kompletnej piasty.