6 produktów
Wybierz auto
0438JBC0073
Materiał: Żeliwo szare
Ciężar [kg]: 2
Rozwiń więcej danych
151,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
151,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BOS0204103502
Typ zacisku hamulca: Zacisk pływający
Materiał: Żeliwo
Rozwiń więcej danych
287,35
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
287,35
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 162,36 zł
0438JBC0074
Materiał: Żeliwo szare
Ciężar [kg]: 2.62
Rozwiń więcej danych
151,08
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
151,08
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
0429BHQ103E
Ograniczenia producenta: Trw
Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięsć, zacisk hamulcowy ze zintegrowanym hamulcem pomocniczym
Rozwiń więcej danych
338,39
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 05.06
338,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 30,75 zł
BOS0204103503
Typ zacisku hamulca: Zacisk pływający
Materiał: Żeliwo
Rozwiń więcej danych
258,11
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
258,11
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 162,36 zł
NKK2123126
Ograniczenia producenta: Ate
Średnica [mm]: 54
Rozwiń więcej danych
202,87
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
202,87
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zaciski hamulcowe to jeden z podstawowych podzespołów tarczowego układu hamulcowego. Wewnątrz zacisków są montowane klocki hamulcowe, które naciskają na obracającą się wraz z kołem tarczę hamulcową, dzięki czemu FIAT BRAVO I może skutecznie hamować.
Zacisk hamulcowy jest na stałe przymocowany do zwrotnicy koła. Wewnątrz zacisku hamulcowego znajdują się tłoczki, które wysuwają się po naciśnięciu na pedał hamulca. Przesuwający się tłoczek dociska klocek hamulcowy do tarczy. Następnie obudowa zacisku przesuwa się do tarczy, zaciskając na niej klocek hamulcowy umieszczony po drugiej stronie zacisku. W efekcie oba klocki zostają zaciśnięte na tarczy, obniżając prędkość obrotową koła.
Zaciski hamulcowe pracują w wymagających warunkach – są narażone na wysokie temperatury, a także na zanieczyszczenia takie jak kurz i piasek. Muszą również sprostać działaniu dużych sił. Mogą przez to ulec typowym dla zacisków hamulcowych awariom: uszkodzeniu uszczelnień tłoczków, zatarciu sworznia zacisku, pęknięciom. Zniszczony zacisk hamulca może się zablokować, co uniemożliwi zachowanie bezpieczeństwa i normalne korzystanie z pojazdu FIAT BRAVO I.