Powiadom mnie o dostępności

Zaciski hamulcowe do SUBARU XV II

5 produktów

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

Strona zabudowy: za osią, os przednia, z prawej, Ograniczenia producenta: TOKICO, Typ tarczy hamulc...
173,18 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: za osią, oś przednia, z lewej, Ograniczenia producenta: TOKICO, Typ tarczy hamulc...
173,18 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 43, System hamulcowy: TOKICO
171,00 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś tylna strona prawa, Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy(1-tłoczkowy), Materi...
141,33 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
Strona zabudowy: Oś tylna strona lewa, Typ zacisku hamulca: Zacisk hamulcowy(1-tłoczkowy), Materia...
141,33 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do SUBARU

Zaciski hamulcowe do samochodu SUBARU XV II – skuteczne hamowanie i bezpieczeństwo jazdy

Zaciski hamulcowe to jeden z podstawowych podzespołów tarczowego układu hamulcowego. Wewnątrz zacisków są montowane klocki hamulcowe, które naciskają na obracającą się wraz z kołem tarczę hamulcową, dzięki czemu SUBARU XV II może skutecznie hamować.

SUBARU XV II – jak działają zaciski hamulcowe?

Zacisk hamulcowy jest na stałe przymocowany do zwrotnicy koła. Wewnątrz zacisku hamulcowego znajdują się tłoczki, które wysuwają się po naciśnięciu na pedał hamulca. Przesuwający się tłoczek dociska klocek hamulcowy do tarczy. Następnie obudowa zacisku przesuwa się do tarczy, zaciskając na niej klocek hamulcowy umieszczony po drugiej stronie zacisku. W efekcie oba klocki zostają zaciśnięte na tarczy, obniżając prędkość obrotową koła.

Awarie zacisków hamulcowych w samochodzie SUBARU XV II

Zaciski hamulcowe pracują w wymagających warunkach – są narażone na wysokie temperatury, a także na zanieczyszczenia takie jak kurz i piasek. Muszą również sprostać działaniu dużych sił. Mogą przez to ulec typowym dla zacisków hamulcowych awariom: uszkodzeniu uszczelnień tłoczków, zatarciu sworznia zacisku, pęknięciom. Zniszczony zacisk hamulca może się zablokować, co uniemożliwi zachowanie bezpieczeństwa i normalne korzystanie z pojazdu SUBARU XV II.