Drążek kierowniczy wchodzi w skład układu kierowniczego i jest odpowiedzialny za prawidłowe skręcanie kół osi przedniej. W przypadku jego awarii, czyli m. in. powstania tak zwanych luzów, należy jak najszybciej udać się do mechanika i je wyeliminować. Jako że drążek układu kierowniczego wpływa bezpośrednio na efektywność skręcania i manewrowania, jego usterka bezpośrednio zagraża życiu. Drążek kierowniczy łączy przekładnie kierowniczą ze zwrotnicą koła. W miejscu połączenia z przekładnią, drążek jest pokryty gumową osłoną. Ponadto posiada on przegub kulowy, dzięki któremu zawieszenie może się swobodnie poruszać względem zamontowanej na sztywno przekładni kierowniczej. Wyróżnia się podłużne i poprzeczne drążki układu kierowniczego. Zadaniem drążków kierowniczych podłużnych jest przekazywanie ruchu z przekładni do zwrotnicy. Z kolei drążki poprzeczne przekazują ruch pomiędzy zwrotnicami.
Oznakami awarii drążka kierowniczego może być znaczne obniżenie komfortu jazdy oraz piski kół na śliskiej (choć na tylko) nawierzchni. Można po nich stwierdzić, że na drążkach pojawiły się luzy. W większości samochodów można wymienić samą końcówkę drążka, o ile tylko w niej leży przyczyna problemu. Po takiej operacji warto udać się do mechanika i sprawdzić zbieżność. Drążki należy wymieniać zawsze parami! Jeżeli wymieniany jest drążek, zalecane jest jednoczesne wymienienie jego końcówki, choć nie jest to konieczne w każdym przypadku.
10000 produktów
Wybierz auto