8 produktów
Wybierz auto
FASFT20191
Sekcja: Częsć dolna
Wersja: 35c-50c
Rozwiń więcej danych
595,44
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
595,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT20190
156,60
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
156,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT20183
Strona zabudowy: Oś przednia
Sekcja: Częsć dolna
187,83
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
187,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYSKKVC001
Numer seryjny: Skk-vc-001
182,53
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
182,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT20174
Średnica [mm]: 570
288,80
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
288,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT20175
Sekcja: Częsć dolna
Wersja: 65c-70c
323,39
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
323,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT20188
Sekcja: Częsć dolna
Wersja: 35c-50c
247,53
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
247,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT20192
Strona zabudowy: Oś przednia
Sekcja: Częsć dolna
Rozwiń więcej danych
405,85
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
405,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Zadaniem kolumny kierowniczej we współczesnych pojazdach, takich jak IVECO DAILY, jest przeniesienie momentu obrotowego wygenerowanego na kierownicy na przekładnię kierowniczą. Dalej moment jest przekładany na mechanizm zwrotniczy, w efekcie czego dochodzi do skrętu kół. Rolą przekładni kierowniczej jest także zwiększenie bezpieczeństwa kierowcy pojazdu. W razie wypadku czołowego absorbuje ona część energii kinetycznej, zmniejszając możliwość wystąpienia obrażeń kierowcy.
Kolumna kierownicza jest szczególnie często eksploatowanym elementem pojazdu IVECO DAILY, przez co może ulegać usterkom lub zużyciu eksploatacyjnemu. W samochodzie IVECO DAILY objawem niesprawności kolumny kierowniczej jest zwiększony luz wyczuwalny podczas skrętu. Zdarzają się także symptomy przeciwne, polegające na ciężkiej pracy kierownicy. Niekiedy z układu dobiegają także niepokojące odgłosy, takie jak stuki w momencie skręcania.
Przekładnia kierownicza nie powinna być wymieniania zbyt pochopnie. Należy najpierw sprawdzić, czy przyczyna problemów obserwowanych podczas skręcania nie leży w innym elemencie układu – pompie wspomagania kierownicy, przegubach napędowych itp. Najlepiej sprawdzić stan przekładni w warsztacie samochodowym, a po stwierdzeniu jej wyeksploatowania wymienić ją na nowy element. Możliwe jest także wykonanie regeneracji przekładni kierowniczej, jednak rozwiązanie to nie daje nam gwarancji długotrwałej, poprawnej pracy układu kierowniczego.