8 produktów
Wybierz auto
FASFT20191
Sekcja: Częsć dolna
Wersja: 35c-50c
Rozwiń więcej danych
595,44
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
595,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT20190
156,60
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
156,60
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT20183
Strona zabudowy: Oś przednia
Sekcja: Częsć dolna
187,83
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
187,83
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT20174
Średnica [mm]: 570
288,80
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
288,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
FASFT20175
Sekcja: Częsć dolna
Wersja: 65c-70c
323,39
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
323,39
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSKKVC001
Numer seryjny: Skk-vc-001
182,53
zł/szt.
Kraków: śr. 19.03
U ciebie: śr. 19.03
182,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT20188
Sekcja: Częsć dolna
Wersja: 35c-50c
247,53
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
247,53
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT20192
Strona zabudowy: Oś przednia
Sekcja: Częsć dolna
Rozwiń więcej danych
405,85
zł/szt.
Kraków: wt. 18.03
U ciebie: wt. 18.03
405,85
zł/szt.
Darmowa dostawa
Zadaniem kolumny kierowniczej we współczesnych pojazdach, takich jak IVECO, jest przeniesienie momentu obrotowego wygenerowanego na kierownicy na przekładnię kierowniczą. Dalej moment jest przekładany na mechanizm zwrotniczy, w efekcie czego dochodzi do skrętu kół. Rolą przekładni kierowniczej jest także zwiększenie bezpieczeństwa kierowcy pojazdu. W razie wypadku czołowego absorbuje ona część energii kinetycznej, zmniejszając możliwość wystąpienia obrażeń kierowcy.
Kolumna kierownicza jest szczególnie często eksploatowanym elementem pojazdu IVECO, przez co może ulegać usterkom lub zużyciu eksploatacyjnemu. W samochodzie IVECO objawem niesprawności kolumny kierowniczej jest zwiększony luz wyczuwalny podczas skrętu. Zdarzają się także symptomy przeciwne, polegające na ciężkiej pracy kierownicy. Niekiedy z układu dobiegają także niepokojące odgłosy, takie jak stuki w momencie skręcania.
Przekładnia kierownicza nie powinna być wymieniania zbyt pochopnie. Należy najpierw sprawdzić, czy przyczyna problemów obserwowanych podczas skręcania nie leży w innym elemencie układu – pompie wspomagania kierownicy, przegubach napędowych itp. Najlepiej sprawdzić stan przekładni w warsztacie samochodowym, a po stwierdzeniu jej wyeksploatowania wymienić ją na nowy element. Możliwe jest także wykonanie regeneracji przekładni kierowniczej, jednak rozwiązanie to nie daje nam gwarancji długotrwałej, poprawnej pracy układu kierowniczego.