3 produkty
Wybierz auto
FESASKSORSS
Ciężar [kg]: 0.916
231,10
zł/szt.
Kraków: wt. 21.01
U ciebie: wt. 21.01
231,10
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
NTYEZCKA004
Numer seryjny: Ezc-ka-004
13,79
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
13,79
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FESASKBONG
Ciężar [kg]: 0.383
68,94
zł/szt.
Kraków: śr. 22.01
U ciebie: śr. 22.01
68,94
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Zadaniem kolumny kierowniczej we współczesnych pojazdach, takich jak KIA, jest przeniesienie momentu obrotowego wygenerowanego na kierownicy na przekładnię kierowniczą. Dalej moment jest przekładany na mechanizm zwrotniczy, w efekcie czego dochodzi do skrętu kół. Rolą przekładni kierowniczej jest także zwiększenie bezpieczeństwa kierowcy pojazdu. W razie wypadku czołowego absorbuje ona część energii kinetycznej, zmniejszając możliwość wystąpienia obrażeń kierowcy.
Kolumna kierownicza jest szczególnie często eksploatowanym elementem pojazdu KIA, przez co może ulegać usterkom lub zużyciu eksploatacyjnemu. W samochodzie KIA objawem niesprawności kolumny kierowniczej jest zwiększony luz wyczuwalny podczas skrętu. Zdarzają się także symptomy przeciwne, polegające na ciężkiej pracy kierownicy. Niekiedy z układu dobiegają także niepokojące odgłosy, takie jak stuki w momencie skręcania.
Przekładnia kierownicza nie powinna być wymieniania zbyt pochopnie. Należy najpierw sprawdzić, czy przyczyna problemów obserwowanych podczas skręcania nie leży w innym elemencie układu – pompie wspomagania kierownicy, przegubach napędowych itp. Najlepiej sprawdzić stan przekładni w warsztacie samochodowym, a po stwierdzeniu jej wyeksploatowania wymienić ją na nowy element. Możliwe jest także wykonanie regeneracji przekładni kierowniczej, jednak rozwiązanie to nie daje nam gwarancji długotrwałej, poprawnej pracy układu kierowniczego.