Powiadom mnie o dostępności

Krzyżak kolumny kierowniczej do TOYOTA HIGHLANDER I

2 produkty

add-car Auto
Kategorie i filtry filter-mobile-icon
Sortuj sort-mobile-icon
add-car

Wybierz auto

średnica [mm]: 16, Wysokość [mm]: 39, Ciężar [kg]: 0.084, Ilość: 5, Długość opakowania [cm...
25,73 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
średnica [mm]: 16, Wysokość [mm]: 39, Ciężar [kg]: 0.08, Ilość: 5
37,10 zł
Kup teraz
Podczas dodawania do koszyka wystąpił błąd
car-info
Chwileczkę...
Dodaj swoje auto, aby szybciej znaleźć i dobrze dobrać części
Wybierz auto

Części zamienne do TOYOTA

Krzyżak kolumny kierowniczej do samochodu TOYOTA HIGHLANDER I

Krzyżak kolumny kierowniczej w samochodzie TOYOTA HIGHLANDER I łączy wałki kolumny i utrzymuje je w pozycji określonej ruchem kierownicy. Dzięki zastosowaniu dwóch krótszych wałków zamiast jednego długiego kolumna „składa się” w razie wypadku, dzięki czemu nie stanowi zagrożenia dla osób w pojeździe. Krzyżak pochłania podczas zderzenia dużą część energii kinetycznej, co również wpływa na bezpieczeństwo podróżujących samochodem TOYOTA HIGHLANDER I. Z czasem jednak krzyżak może wyrobić się, przez co pojawiają się na nim luzy i element nie jest w stanie zapewnić optymalnych parametrów pracy.

Zużyty krzyżak kolumny kierowniczej w samochodzie TOYOTA HIGHLANDER I – jakie są objawy awarii?

Pojawienie się minimalnych luzów na krzyżaku kolumny kierowniczej mogą sygnalizować stuki słyszalne podczas obrotu koła kierownicy. Obecność luzów na krzyżaku obniża efektywność pracy układu kierowniczego – niewielki obrót kierownicy nie wpływa na obrót kół, reagują one z opóźnieniem. Luzy prowadzą także do zacierania się krzyżaka. Objawem zacierającego się krzyżaka mogą być opory utrudniające obroty kierownicy oraz jej powrót do pozycji neutralnej. Uszkodzenie krzyżaka kolumny kierowniczej mogą sygnalizować również wibracje przenoszące się na kierownicę.