76 produktów
Wybierz auto
FASFT36230
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 7
Rozwiń więcej danych
297,89
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
297,89
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kolor: Czarny
15,71
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
15,71
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPN90K9060JPN
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 7
Rozwiń więcej danych
330,99
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
330,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9059JPN
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
371,09
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
371,09
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480074
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 7
335,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
335,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
CANCSP72102AS
Tryb pracy: Hydrauliczny
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie: Dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Rozwiń więcej danych
571,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
571,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
CANCSP72143AS
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
677,90
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
677,90
zł/szt.
Darmowa dostawa
CANCSP72100AS
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 6
Rozwiń więcej danych
457,34
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
457,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1545103100
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
584,76
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
584,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1545100600
Ograniczenia producenta: Visteon
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
480,57
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
480,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP2315
Rura o śr. [mm]: 18
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
532,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
532,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP2301
433,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
433,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWFR016
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Bez koła pasowego wielofunkcyjnego
Rozwiń więcej danych
301,37
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
301,37
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWFR006
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
292,03
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
292,03
zł/szt.
Darmowa dostawa
OPMHP691
Profil piasty: Round
Tryb pracy: Hydrauliczny
874,52
zł/szt.
Kraków: pon. 26.05
U ciebie: pon. 26.05
874,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW2801
Ciężar [kg]: 2.63
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
273,50
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
273,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV130
Ciężar [kg]: 1.72
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
305,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
305,30
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR359
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
494,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
494,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 640,01 zł
MEY7146310036
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
504,22
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
504,22
zł/szt.
Darmowa dostawa
DRI715520254
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
444,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
444,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 406,31 zł
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu FORD TRANSIT pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów FORD TRANSIT pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów FORD TRANSIT są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie FORD TRANSIT powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie FORD TRANSIT z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu FORD TRANSIT należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.