9 produktów
Wybierz auto
Producenci
SKV10SKV299
545,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
545,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENPI0124
Ograniczenia producenta: Visteon
Tryb pracy: Hydrauliczny
391,99
zł/szt.
Kraków: wt. 26.08
U ciebie: wt. 26.08
391,99
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 304,43 zł
NTYSPWFR021
Opcja wyposażenia: Without air conditio
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
237,30
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
237,30
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
BGAPSP2315
Rura o śr. [mm]: 18
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
537,26
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
537,26
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP2310
Rura o śr. [mm]: 18
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
518,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
518,58
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV130
Ciężar [kg]: 1.72
Ciśnienie robocze [bar]: 110
Rozwiń więcej danych
278,80
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
278,80
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV144
Ciężar [kg]: 2.63
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
270,48
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
270,48
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV259
Ciężar [kg]: 2.77
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
315,10
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
315,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
MEY7146310003
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
344,54
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
344,54
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu FORD TRANSIT IV pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów FORD TRANSIT IV pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów FORD TRANSIT IV są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie FORD TRANSIT IV powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie FORD TRANSIT IV z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu FORD TRANSIT IV należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.