79 produktów
Wybierz auto
15,29
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
15,29
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
16,44
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
16,44
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT36230
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 7
Rozwiń więcej danych
289,57
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
289,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kolor: Czarny
15,58
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
15,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
JPG1545100600
Ograniczenia producenta: Visteon
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
345,55
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
345,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
0354KS00910001
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
515,14
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
515,14
zł/szt.
Darmowa dostawa
Tryb pracy: Hydrauliczny
Typ pompy: Pompa łopatkowa
423,34
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
423,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW2801
Ciężar [kg]: 2.63
Ciśnienie robocze [bar]: 95
Rozwiń więcej danych
273,50
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
273,50
zł/szt.
Darmowa dostawa
OPMHP691
Profil piasty: Round
Tryb pracy: Hydrauliczny
874,52
zł/szt.
Kraków: śr. 10.09
U ciebie: śr. 10.09
874,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
HEL8TL359003291
Ciśnienie [bar]: 120
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
535,70
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
535,70
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP2301
433,75
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
433,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP2315
Rura o śr. [mm]: 18
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
532,10
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
532,10
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP2335
Średnica 1 [mm]: 120
Ilość żeber: 6
569,96
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
569,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480097
429,38
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
429,38
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR359
Ciśnienie [bar]: 100
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
494,07
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
494,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 640,01 zł
CANCSP72110AS
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 7
Rozwiń więcej danych
521,15
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
521,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
CANCSP72100AS
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 6
Rozwiń więcej danych
457,34
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
457,34
zł/szt.
Darmowa dostawa
GENPI0133
Ograniczenia producenta: Sag
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
348,82
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
348,82
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 304,43 zł
GENPI1243
Ograniczenia producenta: Visteon
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
638,06
zł/szt.
Kraków: wt. 09.09
U ciebie: wt. 09.09
638,06
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 295,80 zł
GENPI0124
Ograniczenia producenta: Visteon
Tryb pracy: Hydrauliczny
384,81
zł/szt.
Kraków: pt. 12.09
U ciebie: pt. 12.09
384,81
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 304,43 zł
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu FORD TRANSIT pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów FORD TRANSIT pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów FORD TRANSIT są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie FORD TRANSIT powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie FORD TRANSIT z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu FORD TRANSIT należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.