80 produktów
Wybierz auto
Kolor: Czarny
15,58
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
15,58
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
FASFT36230
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 7
Rozwiń więcej danych
289,57
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
289,57
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPG1545100600
Ograniczenia producenta: Visteon
Ciśnienie [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
345,55
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
345,55
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP2301
433,75
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
433,75
zł/szt.
Darmowa dostawa
BGAPSP2335
Średnica 1 [mm]: 120
Ilość żeber: 6
569,96
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
569,96
zł/szt.
Darmowa dostawa
OPMHP691
Profil piasty: Round
Tryb pracy: Hydrauliczny
874,52
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
874,52
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR273
Ciśnienie [bar]: 90
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
459,12
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
459,12
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 430,00 zł
SKV10SKV188
Ciężar [kg]: 2.08
Ciśnienie robocze [bar]: 100
Rozwiń więcej danych
368,41
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
368,41
zł/szt.
Darmowa dostawa
ENERGYPW680992
Ciężar [kg]: 2.41
Ciśnienie robocze [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
502,40
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
502,40
zł/szt.
Darmowa dostawa
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca: Bez zbiornika
Rozwiń więcej danych
519,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
519,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
0438PP140
Ograniczenia producenta: Luk, zf
Ciśnienie [bar]: 120
Rozwiń więcej danych
331,91
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
331,91
zł/szt.
Darmowa dostawa
0510480097
412,16
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
412,16
zł/szt.
Darmowa dostawa
0429JPR759
Ograniczenia producenta: Kayaba
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
865,60
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
865,60
zł/szt.
Darmowa dostawa
Kaucja: 461,16 zł
SKV10SKV259
Ciężar [kg]: 2.77
Ciśnienie robocze [bar]: 90
Rozwiń więcej danych
312,07
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
312,07
zł/szt.
Darmowa dostawa
JPN90K9060JPN
Tryb pracy: Hydrauliczny
Ilość żeber: 7
Rozwiń więcej danych
310,66
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
310,66
zł/szt.
Darmowa dostawa
SKV10SKV299
540,15
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
540,15
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWFR006
Tryb pracy: Hydrauliczny
Koła pasowe: Z kołem pasowym wielofunkcyjnym
Rozwiń więcej danych
285,42
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
285,42
zł/szt.
Darmowa dostawa
NTYSPWFR021
Opcja wyposażenia: Without air conditio
Tryb pracy: Hydrauliczny
Rozwiń więcej danych
232,38
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
232,38
zł/szt.
Darmowa dostawa od 250 zł
Ciśnienie [bar]: 100
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Rozwiń więcej danych
370,76
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: już jutro
370,76
zł/szt.
Darmowa dostawa
Ciśnienie [bar]: 90
Koła pasowe: Z kołem pasowym
Rozwiń więcej danych
312,44
zł/szt.
Kraków: już jutro
U ciebie: czw. 23.10
312,44
zł/szt.
Darmowa dostawa
Wspomaganie kierownicy to jedna z funkcji współczesnych pojazdów, odpowiedzialna za poprawę komfortu jazdy. We współczesnych samochodach stosuje się hydrauliczne lub elektryczne pompy wspomagania. Do rzadziej spotykanych należą pompy pneumatyczne. W przypadku samochodu FORD TRANSIT pompa wspomagania wpływa znacząco na zmniejszenie oporu obrotu kierownicy, a co za tym idzie precyzyjne przekazywanie poleceń do innych elementów układu kierowniczego.
W większości samochodów FORD TRANSIT pompy wspomagania kierownicy pracują bezawaryjnie przez dłuższy czas. Zdarza się jednak, że element ten ulega zużyciu eksploatacyjnemu lub usterkom. Objawami awarii pompy wspomagania w przypadku samochodów FORD TRANSIT są m.in. niepokojące dźwięki (zgrzyty, wycie) dobiegające podczas ruchów kierownicą czy osłabienie siły wspomagania (konieczność użycia większej siły do wykonania ruchu kierownicą). Potencjalną awarię pompy wspomagania sugeruje także kontrolka układu kierowniczego, świecąca się na desce rozdzielczej pojazdu.
Wymiana pompy wspomagania kierownicy w samochodzie FORD TRANSIT powinna zostać poprzedzona odessaniem płynu hydraulicznego ze zbiorniczka wyrównawczego, znajdującego się pod maską samochodu. Następnie należy odłączyć przewody ciśnieniowe i pasek napędowy (w przypadku pompy hydraulicznej) lub odpiąć wtyczki instalacji elektrycznej (w przypadku pompy elektrycznej). Następnie należy odkręcić śruby mocujące pompę, wysunąć pompę i w bezpieczny sposób wyjąć z pojazdu. W dalszej kolejności na jej miejsce należy zamontować nową pompę i podłączyć analogicznie. Należy pamiętać, aby przed ponownym uruchomieniem pojazdu ponownie napełnić zbiornik wyrównawczy płynem hydraulicznym do zalecanego poziomu.
W samochodzie FORD TRANSIT z hydraulicznym układem wspomagania kierownicy koło pasowe pompy wspomagania uczestniczy w przenoszeniu napędu na pompę wspomagania. Kiedy koło pasowe pompy wspomagania ulega zużyciu lub uszkodzeniu, pojawiają się problemy z przenoszeniem napędu. Zwykle da się słyszeć piszczenie paska wieloklinowego, które może nasilać się podczas skręcania kół. Zignorowanie tego objawu może zakończyć się odcięciem napędu od pompy wspomagania. Efektem tego jest utrata wspomagania kierownicy w samochodzie.
Uszkodzone koło pasowe pompy wspomagania najlepiej wymienić wraz z paskiem. Przy doborze odpowiedniego koła do samochodu FORD TRANSIT należy sugerować się średnicą części oryginalnej. Istotne parametry to także średnica wałka napędowego oraz ilość i rozstaw otworów montażowych.